onsdag, juli 29, 2009

Då var det dags igen då. Vi är stolta homosexuella eller va faan vi nu är...

Då var det dags igen då. Pridefestivalen! De gångerna jag varit uppe på Pride så har det varit riktigt jäkla roligt. Festandet är i toppklass och stämningen på topp. Men under de senaste åren så har jag tröttnat. Jag har tröttnat på hur jävla synd det skall vara om HBT-personer. Och under den här veckan kommer det att visa sig mer hur jävla synd det är om oss. "Denna vecka fest, nästa vecka våld igen". Jag är trött på att bli betraktad som ett jävla offer. Jag är glad över hetronomativiteten. Jag tar inte illa upp och människor som jag möter på stan frågar om jag har någon flickvän. Varför i helvete skall alla vara så jävla korrekta hela tiden? Särskilt när det gäller bögar och flator. Min bror som är en homofob så det är inte sant sa en riktigt bra sak. "Jag är bara rädd för homosexuella inte för dig som bara knullar killar i röven." Och det är lite så jag känner med. Jag är nog faan i mig homofob med. Jag tycker inte om homosexuella men jag har inte något emot personer som knullar någon av sitt egna kön.

När det gäller detta "våld, hat och hot" finns det bara en sak att göra. Slå hårdast, slå snabbast, slå först. Är dom fler? Slå en då! Se till att döda en av dem. Ta med en innan du dör. Det kanske inte är så jävla glamour men du dör med värdighet istället för att gå runt och vara rädd. Se alltid till att ta med dig en jävel i fallet.

Kanske är det denna inställningen som gjort att jag aldrig får hot om våld eller ens hot. Hat däremot finns det gott om men det beror nog inte på att jag knullar killar.

Tydligen så skall lesbiska par vara mer jämnställda med. Det tror jag inte ett skit på. Jag vet att så inte är fallet. De flesta hamnar i någon sorts uppdelning av hemmet lik förbannat. Du diskar, jag dammsuger. Eller som hos de flesta lesbiska jag känner. "Vi måste städa, innan dammet går upp till knäna." Precis lika "ojämnställt" som hos alla andra.


Läs även andra bloggares intressanta åsikter om våld, hot, hat, , , , , , , , , ,sex, bög, lesbiskt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida