måndag, juni 08, 2009

Piraterna förde skeppet i Hamn

Igår blev det som vanligt en hel del nagelbitande framför tv innan valresultatet presenterades. Men det var aldrig riktigt spännande. Att Piratpartiet skulle ta sig in i parlamentet var liksom en självklarhet. Däremot så skrattar jag gott inombords när man ser hur folk röstade denna gången. Sverigedemokraterna tog sig inte in vilket jag var säker på att de skulle göra. Junilistan åkte ut vilket även det var väntat för mig. Att Sossarna gick framåt var väl kanske väntat även om jag in i det sista hoppades på ett katastrofval för Mona och hennes röda massa.

Men Mona kunde ju andas ut. Hon blev ju största parti? Jag tycker dock att socialdemokraterna behöver rannsaka sig lite. Vilket år skall Sossarna inse att personer trots allt har börjar tänka lite. De är inte längre den rösflock som de en gång var. Unga väljare kanske mer än några andra. Unga är intresserade av politik. Men vi är inte intresserade av att matas med fakta som vi inte själva får eller kan kontrollera. Att man får ett häfte från partiledningen som man sedan kan utantill är inte att vara kunnig inom politik. När jag var på torget och frågade några Socialdemokraterna hur de skall påverka jobbet i Sverige om de fanns i parlamentet. Gissa vad jag fick för svar? Vi skall föra en röd politik mot högerregeringen. What the FUCK? Något säger mig att Mona Sahlin bör ta några av sina valarbetare i örat. Jag skall villigt erkänna att jag inte är speciellt insatt i EU-parlamentet men lite koll har jag allt. Men kan det vara så att S-maskineriet har sagt att det är så man skall svara så är det så. Sanning eller inte spelar inte någon roll så länge man kan ta en röst. Konstigt nog så verkade nästan de skrämda av att jag frågade följdfrågan "ja men hur?". Ingen kunde ge mig ett vettigt svar. Inte ens ett svar som jag inte hade hållt med om. Det var bara tyst. Är detta sossarnas nya valstrategi så kommer inte jag att vara speciellt orolig för ett regeringsskifte nästa år.

Det är dags att lära personer att tänka inte gå till valurnan som boskap. Låt människor tänka för ett bättre och friare Sverige.

Intressant? Läs Andra om: , , , , , , , , , gp12 svd123 dn1234567 ex1234 ab1234567 t , , , , , , , , ab12345 dn123456 svd12 ex12 t

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida