tisdag, april 07, 2009

Det känns som om jag har haft ett (LO)v

Först skall jag berätta att jag verkligen inte haft tid eller ork att skriva här. Mycket jobb och för lite fritid men jag lovar att jag skall försöka bli lite bättre på det här.

Vad är det sista som har hänt då? Hmm ja Kaliber i P1 har ju kört en liten "oj-det-finns-rasister-i-SD"-repotage. Vilket känns så jävla löjligt så det är inte sant. Senaste programmet som gick i söndags var rena skämtet. Att män sjöng Palmelåter är inte något speciellt ovanligt bland SD, MUF, LUF, KDU eller i moderförbunden. Under tiden som jag var med i LUF så satt vissa av oss och mer än gärna sjöng "sång om Stalin". Och jag minns också att det sent en kväll kördes på med "Palme gick på bio". Och jag har sett mer än en riksdagsledamot nynna med i låten. Men det är klart det är väl kanske inte så intressant när man kan få SD att sjunga lite.

Jag vågar slå vad om att vår statsminister också har suttit och skrattat åt denna låten.

Lite SD horande SvD ex



Sen verkar ju LO och S ha en lycklig tid nu. Jag har inte skrattat så mycket på länge när jag har läst en av kvällstidningarna. Ena dagen så säger Sahlin att Wanja inte gjort något fel. SEn har hon gjort något fel och till slut så ber Wanja Sahlin att hålla käften. Tack gode gud för det. Det är lite kul att se att LO-skeppet försöker klara stormen men deras (S)tormast knäcks snabbare än någonsin. När opinionsiffror börjar luta åt fel håll på Skeppet så måste ju deras däcksvabbare Monica Green skrika ut i protest mot något. Så hon mosar på med Media och Politikerbloggen(?) och detta givetvis för att LO-bossen och S-bossen är kvinnor. Och kvinnor gör ju aldrig fel eller?

Lite horande om Wanja. DN123 SvD1234 AB123 EX12345

Intressant? Läs mer om
, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentarer:

Klockan 4:46 em , Blogger Kraxpelax sa...

Drottning Ubu, fröken Infantil.

En rörelse som SAMTIDIGT tillsätter sådana bottenkrafter på sina två ledande poster är från början dödsdömd. Nu kollapsar den.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida