söndag, mars 08, 2009

Dags för tårgas och elpistol kanske?

Det är konstigt att varje gång som det skall vara en större demonstration mot något eller för något som är det minsta laddat så blir det "tumult". Stenkastning och skadegörelse är tydligen vardag nu för tiden. Min kanske största undran är VARFÖR I HELVETE HÄNDER INGET DÅ! Varje gång så står det om hur hemskt det var och hur polisen kunde låta detta hända. Jag saknar lite hårdare tag från polisen och även från samhället. Vid första tecken på oroligheter skall det bara rensas. Alla skall bort oavsett kostnad och metod. Jag vill inte gå så långt som att säga "skjut dom jävlarna" men lite tårgas och elpistoler borde det vara dags för. Eller vi kanske skall vänta tills någon dör?

Detta gäller ju naturligtvis inte enbart demonstrationer mot Israel utan gäller alla demonstrationer. För även om jag inte håller med Israelbojkottarna så har de rätt att protestera och demonstrera. Men i stort sett varje gång så spårar det ut och tidningar och politiker på "vänstra" sidan blir lika förvånade varje gång. Jag har tröttnat fram med gasgranater.

Självklart förstår jag att det inte var alla demonstranter som deltog i det som kallas upplopp. Så stor heder till er som var där för att visa er åsikt utan att använda våld.

Intressnat? Andra om: , , , , , , , AB123 DN123 SvD1234 HD1

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida