måndag, oktober 13, 2008

Partiledardebatt? Eller hur många "oneliners" kan Mona trycka in på en debatt?

Eftersom min teve lyckades pajja ihop så kunde jag inte se partiledardebatten "live". Så nu sitter jag och kollar via min dator (som även den brakade ihop). Jag har nu sett cirka 30 minuter och är långt ifrån klar. Men jag reagerar väldigt på Mona Sahlin. I stort sett varje replik som hon får börjar hon med en "onliners" "Du läser vår politik som faan läser bibeln".

Det som jag sett nu har i stort sett handlat om bidrag, a-kassa och varslen. Även om Lars Ohly inte speglar min tanke på politik så måste jag säga att jag gillar han i denna debatten. Han är påläst och lite aggressiv. Det känns kul. Ett starkt vänster är roligt. Maria Wetterstrand är även hon riktigt bra i denna debatten.

De som sticker ut som riktigt dåliga är Mona, Göran Hägglund och än så länge även Fredrik. Man får hoppas att det tar sig.


Läs annat intressant om , , , , , , , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida