söndag, juli 20, 2008

Pride, gnäll, PK och det blir väl ett och annat giftermål med

Japp ni drar det igång igen. Pride och inte vilken Pride som helt det är dags för Europride. Och jag kommer inte vara med. Mest för att jag inte orkar. Jag har verkligen inte någon lust att åka på ett jätteparty och låtsas att jag bryr mig om rättigheter för homosexuella, Bisexuella eller transpersoner. Det gör jag inte. Jag blir trött på att alla föreningar, partier, myndigheter skall ha ett "tält" med information och för att möta Prides besökare. Majoriteten av Prides besökare vill supa, knulla och festa loss ordentligt. De vill inte höra om LO och deras nya policy för HBT personer inom "whatever". Ingen vill heller höra de politiska partierna prata om att "lika rättigheter för heteros och HBTare". Mest för att man har tröttnat. Det skall vara utredningar tills alla glömt av vad som utreds. Det skall vara debatter om hur de "lika rättigheterna" påverkar vårt dagliga liv.
Kan inte någon tala om för dessa politiker, förbund, föreningar. Allt som vi vill är att ha precis samma sak som heterosexuella. Inget mer, inget mindre. Och vi vill ha Pride till att festa, supa, knulla, och bete oss som fjortisar på Hultsfred. Men trots allt så är det iår en rolig invigningstalare.

Tydligen är Sverige på delad "andraplats" när det gäller HBT rättigheter. Det betyder alltså att HBT personer fortfarande är andra klassen medborgare. Tänk vad skönt det känns. Det betyder väl också att HBT-personer har mindra skyldigheter än övriga befolkningen? Så jag behöver inte känna någon skuld för att jag vägrar betala för TV-avgifen(vilket jag slipper ändå tydligen då jag saknar tv och tvkort till datorn) och betalar städerskan svart. Jag är ju ändå en andra klassens medborgare.

Jag orkar inte jag vill bara vara som alla andra. Varför skall jag behandlad speciellt och mer försiktigt. Bögar, flator, bin är precis lika jävla elaka, korkade, smarta, enkelspåriga som alla andra är. Men det kanske är jobbigt för politikSverige att inse det. Vi skall ju vara så jävla speciella hela tiden.

Intressant? läs mer om , , , , , , .,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida