söndag, juli 20, 2008

Nu är det tydligen lite jobbigt

Det här är ett sånt där inlägg som jag kommer bli hatad för men det skiter jag i.

Jag såg på nätet att Englas mamma börjat blogga. Jag kan förstå att hon vill skriva av sig. Det är en naturlig reaktion. Men då kommer den där grejen. "Det är jobbigt att veta via media hur mordet gått till". Jasså? Men det var ju ändå du som öppnade Pandoras Ask lite. Det var trots allt du som ville att begravningen skulle visas i TV så att vi "dödliga" fick se hur det var. Saknas lite självkritik där kanske?

Jag tycker det är lite roligt att läsa om mordet. Kanske inte i de miljoooner artiklar om Anders Eklund men ändå. Jag vill veta vad som hände. Och vad som kommer hända med honom.


Intressant? Andra om: , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Klockan 12:55 fm , Blogger mamma sa...

Vilken är din naturliga reaktion för att blogga? antagligen så har vi samma, att vi vill bli hörda och inte censurerade.Ni har ingen aning om hur någonting är på riktigt utan lever i en värld manipulerad av media, vist jag valde att sända begravningen för att få ge ett ljust minne av min dotter,Jag vill inte att hon bara ska bli ihågkommen som en hänsynslöst mördad flicka, en bild som är sann men som media valt att visa utan att jag velat det,det enda jag ville vara att hitta min dotter.Jag har blivet jagad av media på ett totalt hänsynslöst sätt och gjort några intervjuer för att få fram viktig kritik men det tar dom bort för det är inte det som säljer.frid Carina

 
Klockan 4:54 fm , Blogger Eklindh sa...

Jag kan förstå hur du tänkte. Men jag tycker inte att du gjorde rätt. Att sända begravningen var även det en "cirkus". Något för att sälja. Samma sak fortsätter nu att hända. Ju fler artiklar om mordet dess bättre.

Det är säkert jobbigt det tvekar jag inte på. Men någonstans så måste du med ha tänkt tanken att du öppnade dörren till ditt och din familjs privatliv när du valde att visa begravningen i tv.

Att du gjorde allt för innan Engla hittades är en självklarhet. Men om du ger media ett finger sväljer dom hand, arm, kropp och hela härligheten.

 
Klockan 10:05 fm , Blogger mamma sa...

Jag vill påstå att mordet öppnade dörren till min familjs privatliv.
Begravningen var en påföljd av att hon blivit mördad, ett sätt att försöka ge en ljus bild av Engla ,och för att alla som varit delaktiga under sökande skulle få vara med.Begravningen var inget som säjer utan en stor kostnad, Cirkusen skapade kritikerna utan dom hade det inte blivet en cirkus. men det finns människor som inte vill ha annat än det mörka och hemska så dom kommer säkert att få en trevlig vecka det kommer att finnas mycket dom kan gotta sig över.Frid carina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida