onsdag, juni 18, 2008

Jag lämnar Folkpartiet "liberalerna"

Med anledning av dagens enorma klavertramp när genomklubbandet av FRA-lagen skedde så har jag bestämt mig att lämna Folkpartiet. Jag gick med i Folkpartiet för jag tror på liberalism. Och avlyssning och spioneri på den egna befolkningen är så långt ifrån liberalism man kan komma.

Det finns inte någon som helst anledning att jag kan vara medlem i ett parti där man har mage att kalla sig liberaler och sedan röstar i stort sett mangrant för en lag som är så antiliberal som ett förslag kan bli. När Birgitta Ohlsson kan gå ut i Pressen och tala om att hon "markerade" mot lagen med sitt val att avstå vid röstandet känns som ett stort jävla hån. Men det öppnar ju helt klart upp för andra saker som man kan markera med passivitet. Våldtäckt eller misshandel känns ju riktigt bra. " Jag markerade min avsky för våldtäcken genom att bara stå där och titta."
Nej Birgitta det funkar inte riktigt så. Men jag hoppas du kan sova gott nu.

När jag under gårdagen fick tårar i ögonen av både Fredrick Federley och Annie Johanssons tal i kammaren hoppades jag verkligen på att det kunde ske ett mirakel. Riksdagens ledamöter svek oss alla. Dom förstörde verkligen allt. Vårt liv, våra privatliv. Så tack så mycket ni i Sveriges Riksdag. SvD skriver att många bloggare kallar Annie och Fredrick för svikare. Nej då ni är inte några svikare. Men våga inte kalla er för helhjärtade liberaler. Tala inte er värme om er liberala övertygelse. För nu har ni visat vart era hjärtan finns. Och inte är det i liberalismen. Det som finns i era hjärtan är maktbegäret. Jag hoppas att partipiskans sår känns skönt över ryggen nu.


Så med dessa ord så kan jag nu tala om att jag är en helt oberoende bloggare.


Intressant.se? Andra bloggar om: , Folkpartiet, , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Klockan 1:53 fm , Blogger IT SAK sa...

http://shithitthefan.blogspot.com/

Källa: Dagens Nyheter 17 oktober 2006.
Fredrik Reinfeldt uttalar sig om de två egyptiska medborgare som 2001 med CIA:s hjälp avvisades till hemlandet, där de utsattes för tortyr.
Källa: Sveriges Radio P1, Studio Ett, 12 december 2004, kl. 17.00-17.45.

...jag är också beredd på att skriva under på att Sveriges del i kampen mot terrorismen kommer att tänja en del gränser ... eh ... för vad vi än så länge uppfattat vara korrekta sätt att agera.

Det finns legal grund för detta. Jag tror att svenska folket [ska] ställa in sig på att det kan hända igen.

Både att utländsk säkerhetstjänst opererar på plats i Sverige.

Och att det kan ske avvisningar till länder som använder annat än allmän domstol för att pröva skuldfrågan. ... eh ... Och ibland kan det vara bra att vara rak över det, snarare än det vi har upplevt, tycker jag, för att försöka ... eh ... komma undan diskussion i den här frågan.

Nu vet ni va han menar!

 
Klockan 11:00 fm , Blogger Grundare sa...

Får jag tipsa om http://liberal2010.blogspot.com/

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida