tisdag, maj 27, 2008

Fler mord och nästan på min gata i ryd!

Det är ju ganska populärt att skriva om mord för kvällstidningarna nu för tiden. Mordet på Engla, mordet på Max och Saga, dödskjutningen i Högsby och så vidare.

Nu kommer ett till sånt där mord. Och det sker i mina "hemtrakter". Mordet på Mikael. Han som hittades i en gödselstack. Vilket kanske talar om lite vad det är för mord. Detta eftersom han gjort en polisanmälan när han blev huggen med en kniv av en av de åtalade.

Redan när jag första gången såg att denna Mikael var försvunnen så kände jag att han var mördad. Varför? Inte en aning men skit samma. Han bil hittades iallafall hemma på min gata i Ryd. Lite småkul så där. Kan anledningen vara att dessa smånazister väljer att köra den mördades bil till Ryd för att Ryd är väldigt "mångkulturellt"? Var det ett medvetet val att för att försöka få polisen att tro att "svartskallarna" mördade honom? Kan det vara så att media väljer att förtiga vissa saker om Mikael? Kan det vara så att han själv är inblandad i den Nazistiska världen? Och varför får vi inte veta detta i sådanna fall? Det känns lite som om Mikael var inblandad i den nazistiska världen är det inte lite som att man då får skylla sig själv? Och då kanske kvällstidningarna inte får sälja lika mycket tidningar?


Att brodern nu går ut och berättar om att han och mördaren blev utsatta för övergrepp känns som ett steg i ledet för att få en förståelse för mördaren. Och visst sånt funkar. Om det inte hade varit för alla andra mordfall som nyligen begåtts. Men kan vi få lite mer fokus på den mördade tack. Är det verkligen någon som på allvar tror att den enda anledningen till mordet är att han skall ha vittnat i en rättegång om att han blev knivskuren (ett knivdåd som skedde i en liten by Värsås utanför Skövde där jag växte upp). Jag tror att det finns lite mer bakom detta mord.

För finns det verkligen någon som är så dum att någon åker ut till en fest där någon som tidigare har satt en kniv i benet på dig? Det är bara korkat att tro något sånt.

Jag kan inte känna någon sorg över mordet. Jag känner ingenting. Ungefär likadant som jag kände med mordet på Engla. Och mordet på Max och Saga. Jag känner ingenting. Jag har blivit en kallhjärtat jävel som inte bryr mig. Det känns lite skrämmande men ändå ganska bra. Jag orkar verkligen inte bry mig om fler mord.



Intressant? Lär mer om mord, rasism, nazism, Skövde, Värsås, Lidköping, Engla, Högsby,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida