måndag, april 14, 2008

Smurfarna 50 år men fortfande lika stora?

Jag satt och kollade runt på nätets alla bloggar och hittade en som talade om att smurfarna i år fyller 50 år. Jag gillar verkligen smurfarna. Men något som jag har funderat många gånger på är hur stora dessa smurfer verkligen är.

Enligt allvetande Wikipedia så är smurfer tre äpplen höga. Men oftast när man ser bilder på hur smurfer jagas av den elaka Gargamel så försöker han stampa på smurferna. Han vill visserligen äta dem då de skall smaka gott. Men han har inte något emot att äta smurfpannkaka. Men har han inte väldigt stora fötter? Om en smurf är tre äpplen hög så måste gargamels fötter vara nästan 10 cm höga? Vilket känns som väldigt stort men jag kan kanske ha fel. Kan inte någon förklara detta för mig?





Intressant? Läs mer om böcker, smurfer, äpplen, serier.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida