måndag, mars 31, 2008

Spriten, hiven, premiär, livet är underbart trots allt!

Nu börjar våren äntligen krypa fram. Den där mysiga känslan av vårvärme bubblar upp mer och mer i kroppen. Vår betyder inte bara värme och sol. Det betyder också fotboll.

Inte för att jag är speciellt intresserad eller att jag tittar speciellt mycket på det. Däremot så gillar jag att varje år ungefär från premiären till slutet av säsongen så kommer "alla" fasas över hur fotbollsvåldet sprider sig. Hur hemskt det är med dessa huliganer som terroriserar landet. Några ord till polisen här då. Jag gillar huliganer. Om de är riktiga huliganer. En riktig huligan ger sig inte på "oskyldiga", en riktig huligan bär sitt lags färger med stolthet och försvarar dem endast mot andra som försvarar sitt lags färger. En mamma med barnvagn skall kunna gå rakt igenom en grupp huliganer som slåss och hon skall inte röras. Men eftersom vi i Sverige inte kan göra speciellt mycket rätt så skall naturligtvis någon hamna i klämm för dessa "blöjhuliganer" som vi har i Sverige. Jag undrar lite smått hur många som kommer dö detta år för "fotbollsvåldet". De som dör tycker jag inte synd om. Man väljer trots allt vad man gör på en fotbollsmatch. Vill man slåss skall man komma ihåg att ett slag inte är ofarligt.

Och kanske blir detta året då det ändras lite. Polisen kanske kan börja ta i med hårdhandskarna på fotbollsmatcher? De har ju trots allt pistol. Och tårgas. Om vi ändå skall få fotbollskravaller kan vi inte få dem ordentligt.

Dn 1 2 3 4 5 6 7
Svd


Vin och sprit har äntligen sålts. Det känns skönt. Nu kan vi kanske få se lite andra bolag sälja sitt sortiment genom Systembolaget. För man kan säga vad som helst. V&S har haft en liten framskjuten ställning. Ett statligt bolag som endast kan sälja till ett bolag inom landet och detta bolag har monopol inom landet? Att V&S inte utnyttjat detta är rent skitsnack. Fackförbundet är som vanligt besviken då man hoppats på en svensk ägar. Kan denna ägare möligtvis vara staten?
Jag hoppas att V&S blir kvar i Sverige men jag har lite svårt att tro det. Men man kan ju alltid hoppas. Jag tycker ändå att priset känns helt rätt. 55 miljarder är helt okej pris på V&S. Jag hade gärna sett att man fått lite mer betalt men man kan inte få allt.


Med våren kommer också det där sköna vårsexet. Med sexet kommer sjukdommar. AIDS ökar i Sverige vilket inte förvånar mig det minsta. Många är inflyttade från andra länder. Och upptäcks först när man testas här i Sverige. Men en del är Svenskar. Många har inte testat sig för att man vill inte veta. Andra vet inte hur man gör, en del skiter helt enkelt i det. Jag trot att vi kommer få se en stor ökning av hiv i Sverige under en ganska lång tid framöver. Det är oroande att många inte ens har testat sig. Enligt frågan på DN så har 40% aldrig testat sig. Det oroar mig. Jag trot att vi alla behöver testa lite oftare. Om inte du knullar runt så kanske din partner gör det? Vem vet?



Så när fotbollen är slut och spriten finns i dig. Glöm inte kondomen. Det är verkligen inte värt det. Hiv är inte kul. Jag har haft det en gång aldrig mer.


Intressant? Läs mer om sex, hiv, AIDS, vår, sprit, alkohol, vin och sprit, vin & sprit, V&S, fotboll, politik, våld, odell, regeringen, alliansen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida