tisdag, mars 25, 2008

Kollektivtrafiken sparar en liten slant... Äntligen

Jag är en av de som använder kollektivtrafiken dagligen i min hemkommun och även en hel del till andra städer. Jag är för det mesta nöjd med den. Visst det blir lite väntetider och ibland kan det bli lite krångligt att ta sig någonstans. Speciellt när det är helg.

Tack vare den underbara reseplaneraren som finns på västtrafiks hemsida så är det länge sedan jag tittade i en tidtabell. Men jag har någon. Men jag vet inte vart den är. Men enligt den lokala radiostationen så har Västtrafik nu äntligen beslutat sig för att inte skicka ut tidtabellen till alla hushåll. INTE EN DAG FÖR SENT. I dagens digitala verklighet så behövs inte tidtabellen. Iallafall inte på samma sätt. Men att ha utdelning till alla hushåll måste vara en enorm onödig kostnad som kan läggas på något bättre. Nu önskar jag bara att telefonkatalogen kunde göra samma sak. Vill man ha en telefonkatalog så kan man ju beställa den då. Genom telefon eller internet. Samma sak som med tidtabellen.

Så tack Västtrafik för att ni äntligen inser att ni har haft en onödig kostnad.

Intressant. Läs mer om kollektivtrafik, buss, tidtabell,

1 kommentarer:

Klockan 10:25 fm , Blogger Andreas sa...

Håller helt med att fysisk tidtabell spelat ut sin roll. Sidan www.tidtabell.eu länkar till alla Sveriges tidtabeller. Nu behöver ingen längre leta efter tidtabell och förhopnningsvis kan vi med fler besökare också spara miljön.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida