måndag, mars 03, 2008

Flink vill få tidsbestämt straff

Såg precis på SvD att Mattias Flink ansökt om att få sitt straff tidsbestämt. Han blev nekad. Rätt eller fel? Jag måste nog säga att jag tror att det är dags för Mattias Flink att få sitt straff bestämt. Han har ju ändå suttit i 13 år nu. Säg att han skall få sitta i 20 år till? Någon gång måste ju ändå Mattias Flink komma ut ur sin cell. Kanske är det bättre om han ändå fick veta vilken tid det skulle vara. Jag ser gärna hårdare straff men till och med jag tror att det finns personer som gör ett misstag, visserligen ett gigantiskt misstag och sedan klarar av att komma tillbaka till ett ordnat liv.

Så kanske är det dags att starta en "släpp Mattias Flink fri"-klubb på facebook? Det finns ju ändå några stycken sådanna för Annika Östberg som begick några misstag i USA där folk kräver att hon skall släppas fri. Både Annika Östberg och Mattias Flink har gjort misstag. Kanske är det dags att de kommer ut ur sina celler och "anpassas" till samhället igen?

Intressant? Läs mer om Mattias Flink, Annika Östberg, kriminalvård, brott, straff, polis.

2 kommentarer:

Klockan 6:43 em , Blogger Christian sa...

Har du tänkt på hur många år den här mannen har berövat av andra?

Han förtjänar inte luften han andas.

 
Klockan 7:23 em , Blogger Eklindh sa...

Ja då jag vet precis vad han gjort. Hemskt brott ja. Men frågan är ju om vi skall ge alla som tar någon annans liv livstid? Människor gör ju misstag och bör få en chans att visa att man ändrat sig.

Och med tanke på att Mattias Flink troligen befann sig i en psykos så tror jag han kanske kan klara sig bra i livet.

Men jag tycker inte att han skall släppas genast. Men ett tidsbestämt straff är det nog dags för nu.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida