söndag, mars 16, 2008

Den svenska modellen för tv-avgift!

SVT, statens egna television som i åratal har gnällt om skärpt tv-avgiftskontroll har nu fått ytterligare en snilleblixt om hur man skall få fler att betala. Man skall börja sända sin kanal "live" över nätet och på det sättet få ALLA att inse att de är skyldiga att betala tv-avgiften.

Ja vilken underbar idé vi tvingar alla att betala tv-avgift även om de inte har någon tv.
Alla som har en möjlighet till att se deras program skall tvingas betala. För vi måste ju ha en tv som är fri från kommersiella krafter och politiska intressen som det så fint sägs i reklamen. Så då Eva Hamilton var det väl ett misstag att under ett av Sveriges populäraste tv-program med 4 miljoner tittare fick några företag visa sin goda vilja med logga? Posten var ett av dessa bolag som igår fick visa sig i TV. Posten är trots allt ett bolag. Telia fick även de sitt namn påpekat några gånger under sändningen. Och vad jag vet så är Telia ett bolag likt alla andra. Men som tack vare den "fria" televisionen nu fått en framskjuten post i det Svenska folkhemmet.

Det är konstigt att SVT väljer att titta på möjligheten att få fler personer att betala till denna propagandamaskin istället för att titta på andra möjligheter att utveckla sina finansieringar på. Jag blir bara förbannad.

Och en liten sak till. Eurovision står snart inför dörren och jag tror jag vet vart min röst går detta år. Latvia 12 point!!




intressant? Andra bloggar om: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida