söndag, februari 24, 2008

Vad händer med dom bra radioprogrammen?







Ända sedan jag var "liten" har jag lyssnat på radio nästan uteslutande på P3 även under "reklamradions" segertåg var jag trogen P3. Jag minns hur jag ensam gick bort på skolan för att lyssna på Önska med Pontus Enhörning och hur jag stannade hemma på fredagen för att lyssna på Rally. Jag minns Hassan... Jag minns Annika Lantz. Alla de program som är underbara och helt outstanding. Program där man inte pratar om något men ändå får mycket sagt. Annikas vassa humor, Pontus Enhörning som alltid har snabba kommentarer till Mail eller telefonsamtal.

Morgonpasset som låter som jag känner mig på morgonen. Lite smått förvirrad så där. P3 populär med veckans höjdpunk när "flip eller flop" kommer. Fredagsflörten i Christer, moraltestet och en massa andra bra program. Men nu det senaste måste någon på Sveriges Radio fått fullständigt fnatt.

Programmet Din Gata i P3 börjar ta över mer och mer. Jag skall erkänna att jag tycker det programmet är grymt dåligt. Dels hatar jag musiken som spelas i programmet men även programledarnas försök till "humor". Det når inte riktigt ändå fram.

Men nu skall jag komma till min stora kräksjuka! Mitt P3 med Deniz Merdol. Vem I HELVETE har gett henne ett jobb på Sveriges Radio och ännu värre vilken IDIOT kom på att man skulle ge henne en timmes programtid? Jag har aldrig hört ett värre program. Hon säger fel och många gånger vet hon inte vad hon har sagt eller vad hon menar. Bland de första programmen jag hörde så pratade hon om hennes "shoppingbegär" och "habegär". Om hur synd det var om henne. Sen var det synd om henne för att hon inte fick shoppa. Sen blev hon dumpad och det var hemskt. Om denna dumpning fick vi höra några program. Och hur är det med dessa telefonsamtal till hennes "kompisar". Jag vill inte höra om hur det var när de "träffades", "dejtade" eller firade midsommar ihop. Jag är verkligen inte intresserad. Och när man tittar runt lite så är jag tydligen inte den enda som inte orkar med Deniz Länk, länk, länk, länk, länk, länk, länk, länk, länk, länk, länk, länk, länk.

Snälla någon på Sveriges Radio ge den där timmen till någon annan. Låt Pontus Enhörning börja sända Önska igen. Eller varför inte ta Annika till den kanalen där hon hör hemma?




Intressant Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

Klockan 10:32 em , Blogger sarha sa...

Hm, om jag ska vara ärlig så låter din beskriving av "Mitt P3" exakt som mina radioprogam lät i Skövde, och ajg hade åtminstone nåååågra som lyssnade troget (inte illa för total radioskugga). Men det jag tycker är tråkigt med P3 nu och som gjorde att jag slutade lyssna är ju att alla program låter exakt likadana, samma format med med andra människor, som den kommersiella radion och den gillar jag inte, den är enformig och tyvärr är ju P3 det nu också. De har bara några roliga humor program och de kan man ju lyssna på nätet istället, så slipper de andra tråk-programmen.

 
Klockan 5:47 fm , Blogger Eklindh sa...

Det är ungefär samma sak. Det är som dålig studentradio men utan just den där grejen med studentradio. Studentradio skall ju vara lite halvdålig det är kul ändå. P3 som skall föreställa en "proffskanal" bör ha lite bättre program än så.

Sen kan jag nog hålla med dig lite om att variationen har försvunnit lite i P3 även om jag fortfarande uppskattar programmen så är låtvalen inte längre på topp. Tyvärr så är det låtar från Trackslistan och inte så mycket annat som spelar, vilket är riktigt synd.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida