tisdag, februari 26, 2008

Rör inte min kamphund!!!

Har leker jag och pitbullen Judas "poke the angry pitbull"


Då var det dags igen då. Nu skall vi visa vilka hemska djur som finns. Det är hemskt att djur gör som deras instinkter säger dem. Självklart så gäller det återigen "kamphunden". Detta mytomspunna djur som blir utpekad som en ras som är hemsk, mördar alla och är otäck. Men vilken ras det egentligen är verkar det som inte någon vet om. Pitbull pekas oftast ut som mördarhunden nummer ett. Vad skall man säga ja hunden är ett farligt djur. Den är stark och har tänder som är vassa. Men det är ett djur. Ett rovdjur till och med. Jag kan hålla med om att man skall hålla sina hundar kopplade men det gäller oavsett vilken hund det är.
Fler personer blir bitna av taxar varje år än vad som blir bitna av "kamphundar". Men dessa äckliga små odjur är det inte någon som vågar röra eller ens prata om att förbjuda. Nej för dom är ju så små och söta. Undrar hur stora tidningsrubriker det skulle bli någon blev biten av en tax? Jag tror inte det, inte ens en liten notis i dagstidningen skulle det bli.

Men tydligen så är det kamphundar som är problemet i samhället inte kärringars elaka folkilskna knähundar. Lagen räcker tydligen inte enligt vissa. Jag tycker också att vissa personer bör inte ha hund och jag tror att ett hundförbud kan vara en bra sak. Om någon (läs polis) orkar se till att detta förbud efterlevs. Men gör något åt hundägare som inte kan sköta sina hundar. Ta hunden ge den till någon som kan ge hunden den motion och stimulans som behövs. Det är idag lättare att få sina barn tagna ifrån dig än din hund.

Men förbjud inte någon hundras för då blir jag ledsen jag vill även i fortsättningen leka "poke the angry pitbull" en lek där man petar på pitbullen tills han får panik. En rolig lek för både mig och pitbullen. Så rör inte min Kamphund!



En livsfarlig mördarhund? Man blir ju rädd så knäna skakar!

Intressant? Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

Klockan 10:13 fm , Blogger Mammamu sa...

Hej
Eftersom jag var med då detta hände som artikeln handlar om, vill jag bara säga att jag själv inte har några problem alls med Pitbulls eller Amstaffs osv.
Men att nu ha fått se en helt oprovocerad attack av en TIK på en HANE tillhör inte vanligheterna.
Hanen hade inte en chans. Än mindre pga att ägarinnan inte hade kunskap som räckte för att kunna avstyra det hela.
Tragisk händelse helt o hållet och tur att hanen klarade sig trots allt.

 
Klockan 5:13 em , Blogger Eklindh sa...

Jag vet vad du menar. Men det är precis det jag säger. Man skall inte släppa en hund lös som man inte "kontrollerar".

På samma sätt som man inte skall närma sig en hund som man inte känner. Det är något som man bör lära ut istället för att dra igång skräckhistorier för att "förbjuda" en ras, eller flera.

 
Klockan 10:49 fm , Blogger Peter sa...

- "På samma sätt som man inte skall närma sig en hund som man inte känner". Om folk har en hund som är så farlig att man inte kan närma sig den skall den omedelbart avlivas, det är en hund som INTE skall användas bland varken människor eller djur.

Mvh
Peter G

 
Klockan 11:26 fm , Blogger mison sa...

nu handlar det inte om huruvida hunden är farlig eller ej, man ska ALDRIG ta kontakt med en okänd hund utan att först prata med ägaren. alla hundar kan bli oroliga av att bli "påhoppade" av en främmande människa. den kan se dig som ett hot mot sig själv eller sin ägare, och det har inget med ras eller psyke i övrigt att göra. (om du går fram och gullar med en främmande människa utan förvarning kan du också räkna med att få en smäll.)

 
Klockan 11:31 fm , Blogger mison sa...

dessutom kan det förstöra en massa träning, så oavsett hur hunden beter sig så är det respektlöst att göra så. vanligt folkvett är det som gäller!

//stolt ägare till hunden på bilderna

 
Klockan 6:06 em , Blogger Nannis sa...

Bara för att just DIN hund är en snäll kamphund, så betyder inte det att alla är det... Senaste idag såg jag om en hund som blivit dödad av 5 kamphundar. Ska man fan inte våg gå ut med sina hundar bara för att idioter skaffar hudnar dom inte klarar av?! Nån måtta får det vara!

Min hund höll på bli attackerad av en amstaff/pitbull för några veckor sen, en ung tjej som hade den lös fast hon uppenbarligen inte hade någon pli på den. Vansinne i ögonen... hann få in min hund, men det var bara tur!

 
Klockan 12:02 fm , Blogger Eklindh sa...

Nej då det betyder inte att alla "kamphundar" är snälla. Men vad ger någon ursäkt att gnälla på kamphundar medans vi skall vara så jävla förstående med att pudlar och andra kärringhundar får bete sig hur som helst. Då är det bara gulligt.

Ett jävla hyckleri

 
Klockan 11:17 fm , Blogger Kajsabe sa...

Det är inte själva kamphunden det är fel på, det är personen som äger hunden. Om ägaren inte uppfostrar sin hund rätt kan den bli aggressiv och det gäller alla hundraser!!

 
Klockan 11:18 fm , Blogger Kajsabe sa...

Jag har själv en Pitbull och den är hur snäll som helst. Den har aldrig i hela sitt liv visat sig aggressiv!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida