söndag, februari 17, 2008

Är det bortskämda ungar sätter gator i brand?

Jaha då är det dags igen då. Stora delar av Danmark verkar vara i brand...igen!

Jag kan inte låta bli att le lite och minnas hur det lät när man stängde Ungdomens hus för en tid sedan. "Vart skall vi ta vägen." "Vi behöver en lokal."

Det påminner mig och säkert många med mig om Lorry som för 10-15 år sedan gjorde en sketch där Johan Ulvesson svarar allt med "Öhh, vi har ju ingen lokal".

Jag kan ge er ett litet tips alla unga i Danmark och till en del även i Sverige. Lägg lite energi på att skaffa er något bra istället för att bränna allt annat. Tänk om ni hade lagt tid på att skapa er en fristad istället för att starta kravaller och bränna bilar. Vilken underbar lokal det kunde bli.

Men det är klart. Det är jobbigt att göra något själv och visa att man kan. Vissa vill ju få allt serverat på silverfat där kommun eller stat står för notan. Stackars barn.

AB SvD DN1 HD

Intressant? Andra om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Klockan 7:03 em , Blogger EC sa...

Bråk i Danmark har ju redan meddelats via massmedea.Det är ju Muhammedbilder som är orsaken.Sen får väl varje person fundera på vilka som är intresserade av dessa.
Knappast några otrogna
care EC 10-4

 
Klockan 7:50 em , Blogger Eklindh sa...

Jag tror inte Muhammedbilderna är orsaken. Det är inte speciellt många som bryr sig om dessa. Det är en liten grupp som känner sig "kränkta".

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida