söndag, februari 24, 2008

"Men det finns diskriminering ju"

Då är det dags igen då. Efter Zarembas serie om hur man använder anmälan om kränkning som vapen på högskolan för att få högre betyg kommer nu mothuggen. Men det känns som om vi har hört detta förut. "Det finns diskriminering." På Expressens sida 4 skriver Christer Fahlstedt idag. Han har en hel del som är rätt och det an skriver är mycket tänkvärt. Men problemet finns fortfarande kvar. Det finns personer som inte kan ta kritik utan att genast koppla det till kränkningar och då även till någon form av diskriminering.

Vi kan väl ta exempel från Christers egna värld inom militären. "Håll vapnet ordentligt, det är ett vapen inte någon väska som du kan svinga med." Ett ganska bra sätt att beskriva hur man inte skall hålla ett vapen. Tyvärr också ett exempel som man kan hävda är diskriminering om man är lite enkelspårig i sin tankegång. "Bara för jag är bög så tar du exempelt som handväska för det är fjolligt." Och vipps så har vi dragit upp ett exempel på kränkning och diskriminering.

Det finns diskriminering inget snack om den saken. Och det är viktigt att vi tar det på allvar. Men i PK-landet Sverige så är kritik inte tillåtet. Vi har börjat bli en nation av mesar. Där kritik är något som är förbjudet och fult. Och mycket beror på att vi är rädda för att få en stämpel på oss som homofober, islamofober, rasister eller kristofober... Ni förstår vart vi vill komma.

Så det är väl lika bra jag erkänner nu med en gång. Jag är homofob, heterofob, islamofob, kristofob, studentofob och alla andra fober som nu kan finnas. För jag behandlar alla precis lika. Jag har grymt stora fördommar mot allt och alla. Men jag kan ändra mig. Men våga tala klarspråk och var inte så jäkla politiskt korrekt hela tiden. Även om det finns diskriminering och många av fallen är korrekta anmälningar så har artikelserien i DN visat att det finns fall som är felaktiga och att lagstiftningen inte är så självklar som man kanske skulle hoppas på.


intressant?Andra bloggar om: , , , , , , , ,

11 kommentarer:

Klockan 10:36 fm , Blogger Vita Nejlikan sa...

Min erfarenhet är att enskilda individer tillhörande minoriteter oftast använder politikens favorisering av deras grupper till att hävda sig mot individer som är överlägsna dem. Detta kommer att sänka kvaliteten på hela samhället, då medelmåttorna kommer att ta över makten via sina gruppers politiska privilegier. Visst är det så att de rikaste har mest makt - och det är inte heller bra. Det är de multinationella kapitalisternas fel att vi befinner oss i det multikulturella kaos som har drabbat Sverige: Massinvandringen tjänar deras syften men bryter ned folkets moral och trygghet. Idealet vore om visa vita sökte sig till varandra och bildade hemliga nätverk för solidaritet, så att vi slipper se vit hegemoni förvittra i detta land och ersättas av äldre och mer naiva folkslags normaliteter. Därmed inte sagt att det fattas intelligenta av andra folkslag, men det vita sinnelaget är generellt sett mer balanserat mellan tanke och vilja och bör vara i global dominansposition för att säkra världsutvecklingen.

De multinationella kapitalisterna i samråd med Det Nya Europas sociala ingenjörer vill kväva all naturlig urskiljning som etniska svenskar i gemen skulle ägna sig åt i Sverige om de inte var så indoktrinerade och skrämda att kallas rasistiska. Men vem skyddar den 14-åriga blonda flickan i förorten från att skymfas och skadas? Inte lagen om hets mot folkgrupp i alla fall. Så det är inte ett rättvist samhälle, som etablissemanget står för, det är ett samhälle där den rikaste klassen gömmer sig i skyddade communitys och fattiga vita alltmer kommer att se sitt kulturarv och sin stolthet slitas sönder och trampas ned av främmande folkslags kulturella enklavbyggen.

Högern och vänstern är som två synergetiska muskler i ett kräldjur, vars slem lägger sig som en grå hinna över folkets självmedvetande: Vänstern vill ha massinvandringen och alla dessa kränkningslagar för att utjämna förutsättningar och generera fler skattebetalare. Men de glömmer att de på det sättet hindrar naturliga förutsättningars urval. Högern (åtminstonde den politiskt korrekta) jamsar med för att massinvandringen genererar konsumenter. Och den som ropar "Folket först!" och vill värna det lilla av svenskhet som än skälver i samhällets nerver, kallas genast allehanda fula ord och målas ut som mördare och förtryckare. Det finns många olika slags rasister. Inte alla hatar, hetsar och förespråkar våld. Men en sak är säker: Diskrimineringspolitiken börjar likna riktigt otäckt förtryck av individens frihet. Att inte en kennelägare skall få sälja till den som hon vill eller en barägare stänga ute den som han vill stänga ute, det är en skymf mot 200 års progressiv och positiv frihetskamp.

 
Klockan 6:07 em , Blogger Eklindh sa...

Driver du med mig eller menar du allvar?

Ja kennelägaren skall få sälja till vem hon vill men då skall hon även hålla käften om anledningen. Detta för att inte såra någon. Oavsett om det är en kränkning eller ej. (Vilket kan diskuteras)

Vad är denna "svenskhet" du talar om? Jag kan säkert kalla mig för svensk men jag känner inte till denna "svenskhet". Den existerar inte! Det finns inte något som är "svenskt". Falukorv är nog den enda kvarlevan av denna "svenskhet".

Vart är denna stolthet? Är det när vi låter en galen diktator från Tyskland använda vår järnväg för att invadera vår grannland? Vi har inte någon stolthet som nation, vi har alla bidragit till att vi är en nation av mesar. Ett land som inte vågar ta ställning... alls. Vi kan ta ställning på fel sätt men då har vi iallafall tagit ställning. Istället för att sitta i våra varma röda stugor med svansen mellan benen.

Så Vita Nejlikan ta ditt Sverige och gör det till vad du vill ha det. Men jag platsar inte i din "stolta" nation. Jag följer med mina bög-bröder, svartskallesystrar och blattefarmödrar någon annanstans. Ditt vita sinneslag kan du behålla för dig själv. Om du nu har något. För "ni" vita kan ju leva på gammal kulturarv istället för att skapa ett nytt.

Härmed visar jag att jag är en del av det mångkulturella samhället och sätter mig ned och käkar min kebab.

 
Klockan 6:57 em , Blogger Vita Nejlikan sa...

Nej, Emil. Du är inte en del av det mångkulturella samhället. Det kan du inte vara och samtidigt påstå att det inte finns någons svenskhet. Mångkultur betyder att många olika etniska miljöer samlever. Det betyder inte att de samlever inom dig, utan att människor har sina egna etniska kulturer men ändå klarar av att samleva med andra människor, som har andra etniska kulturer. Du har ingen, du är ingen, enligt dig själv. Men det är en illusion: Just genom din "neutrala" hållning visar du din svenskhet mer än du hade kunnat med ett ställningstagande. Det har du ju också påpekat är så svenskt. Men när du själv ger uttryck för denna svenskhet, då undandrar den sig din blick... Men ät du din kebab, om du nu tror att det är det enda som Sverige härbärgerar av Mellanösterns kultur just nu. Varför inte gå hela vägen och inrätta dig i en klan från Nordafrika eller Västasien? Ojdå, det var visst ingen bra idé, bögar är inte välkomna... Hmm, det var ju synd. Men lycka till när islamiseringen har tagit fart på riktigt. Lycka till med att tillhöra ingenting och vara ingenting då. Svenskhet är tolerans, jämlikhet, saklighet, balans, behärskning, naturromantik och ljuv medkänsla. Den svenska folksjälen är så öm och fragil att den bjuder in det främmande med öppen famn utan att ens känna sig själv. Det tar tid för oss att förstå vad som händer, men jag lovar att det finns mer i djupet av svenskheten än du anar, där finns en vrede och en passion som världen inte har sett ännu - det är den som vi skall använda en dag för att att försvara alla de mjukare värdena! Ja, jag märker att du är svensk, även om du inte märker det. Du är en fin, svensk kille med ett gott hjärta. Men tyvärr kommer mörkret nu. Och kylan från ökennatten breder ut sig. Vem skall vakta din gård, när du har jagat bort de dina för att slå följe med främlingen längs med hans väg? Och vad säger du till hans klan när de ber honom att välja mellan dig och dem?

 
Klockan 8:47 em , Blogger Eklindh sa...

Visa mig då denna passion, denna vrede som världen än inte sett. Du kanske menar de arga unga pojkarna som har tagit till sig den tyska seden med höjd högerhand?

Vem som vaktar min gård blir precis som vanligt jag själv. På samma sätt som jag gjort så här långt. Ja och vilken klan skulle jag välja. Ja du troligen den som accepterar mig på samma sätt som jag accepterar dem. Med alla mina svagheter och styrkor.

 
Klockan 9:15 em , Blogger Vita Nejlikan sa...

Emil. Nej, jag menar en vrede och passion som vi inte har sett än, precis som du själv refererade.

Vilka tror du i allmänhet är mest positivt inställda till homosexuella - araber eller etniska svenskar?

Kennelägaren är ett undantag, förstås. Men om du blir så kränkt av att hon inte vill sälja ett djur till dig, så föreslår jag att du gråter ut hos morsan istället för att staten kräver henne på 20.000 kronor åt dig. Hon borde få tycka och säga vad fan hon vill om dig i sitt eget hem. Eller skall vi hitta på ett nytt ord - "homofascist"?

 
Klockan 9:57 em , Blogger Eklindh sa...

Jag skiter i vilken "grupp" som är mest positiv till homosexuella. Eftersom min person inte bygger på vilken sexuell läggning jag har. Ett arsel är ett arsel oavsett om det arslet är svart, vit, grön, röd eller lila.

Jag skiter fullständigt i kennelägaren. Vill hon inte sälja så sälj inte. Men att säga "du får inte köpa hund av mig för du är flata" känns lite korkat. Varför inte bara säga "jag vill inte sälja till dig". Något som jag tror de flesta trots allt accepterar. Kräva skadestån? Skulle inte tro det. Varför skulle jag göra det? Mycket bättre att bara vara ett svin tillbaka. Det svider mer än vad en stor utbetalning gör.

 
Klockan 10:39 em , Blogger Vita Nejlikan sa...

Emil. Många människor med samma medeltida patriarkala kultur som kommer samtidigt kommer att föra vidare kulturen i det nya landet, däribland föraktet mot homosexuella.

Well, hon fick betala 20.000 för sina ord - och det tycker jag är antiliberalt och rent förtryck. Vi bekämpar homofobi bäst genom att bejaka islamofobin och reducera invandringen, inte genom att bötfälla åsikter.

 
Klockan 12:02 fm , Blogger Eklindh sa...

Mmm det är ju att göra det lite lätt för sig.

Åke Green hade ju ett väldigt "muslimskt" namn.
Johan Pettersson, Jonas Östman eller "Anton" hade ju väldigt stor nytta av vad du säger. Men det är klart då är det lätt att peka ut invandringen som "orsak" till den homofobin.

Personligen så hatar jag alla jävla bögar och flator som anser att deras hela identitet sitter i "homosexualiteten". Och det är snarare där som problemet med homofobi ligger.

 
Klockan 9:11 fm , Blogger Vita Nejlikan sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
Klockan 5:21 em , Blogger Vita Nejlikan sa...

Jag glömde kanske att påpeka att jag själv är lesbisk.

 
Klockan 5:50 em , Blogger Eklindh sa...

Visst visst du kan vara lesbisk i don't care. För mig kunde du vara vem som helst.

Du kanske undrar varför jag tog bort din tidigare kommentar. Jag länkar inte till idioters tal. Det får du göra på din blogg. Men jag lyssnade på det.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida