tisdag, februari 19, 2008

I Piraternas land så säljer datorspel bra ändå.

Det finns ett land långt upp i norr. De har gjort sig kända för att vara Pirater. De har till och med ett politiskt parti för Piraterna. Det laddas ned och sprids stora mängder med spel, film och musik. Ändå så slår försäljningen rekord, gång på gång på gång på gång.

Denna gången så är det dataspel som visar en uppgång i försäljningen på 37%!!! Detta i piratlandet!

Visserligen så är det mycket tack vare Xbox, Playstation som försäljningen ökar men trots detta så såldes 3,6 miljoner spel till PC i Sverige. Inte illa i ett land där man nästan dagligen hör om hur nedladdningen skadar spelindustrin.

Kan detta vara ett tecken på att "vi" pirater mer än gärna betalar för något som är bra men inte så gärna för skit? Det samma gäller självklart film och musik. Jag har sett en stor mängd film, jag har köpt en massa film. Men det som jag verkligen gillar finns aldrig att köpa på Åhlens. Det mesta finns endast att ladda ned och då gör jag det.

Hur är det med mig då? Betalar jag för mina spel? Jag kan ärligt säga att jag gör det. Jag spelar väldigt lite PC spel men det finns allt en låda med klassiker som man plockar fram lite då och då. Men jag kan säga att min XBOX360 som jag nyligen inhandlade har fått en hel del tillbehör och spel och allt är köpt. Innan dess så har min Playstation 2 fått stå för underhållningen här i hemmet. Nu är mitt playstation dött men det har gett mig många roliga timmar.


Intressant? Läs mer om internet, politik, datorspel, pirater, nedladdning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida