fredag, februari 29, 2008

Borgarsvin och Posthelvetet

Ja en ny dag och äntligen fredag. Och för första gången på länge har jag besökt Sverige absolut sämst skötta företag. Jag talar om Posten. Jag skickar inte speciellt ofta brev och det är väldigt sällan som jag ens får post. Jag vägrar skicka julkort och vill inte heller ha några julkort. Men det är inte det viktiga. Jag behövde i vilket fall som helst skicka två brev. Jag trodde självklart att ett ställe som man kunde få tag på lösa kuvert och små frimärken är på Postens egna kontor. I HELVETE HELLER. "Vi säljer bara hela paket med 50 kuvert här och hela häften med frimärken."

Vad i helvete är det där? Posten som är det enda företag som man kan använda för att skicka brev i detta landet säljer inte det som man behöver för att skicka dem? Eller jo i storpack. Hur kunde det gå så här. Varför kan man inte längre använda posten till det som det var tänkt. Men utmärkelsen Sveriges Sämst Skötta Företag förtjänar man mer än någonsin.

Årets absolut korkade it-personal får väl ändå gå till Socialdemokraternas personal. Via Bloggen Bent hittar man att sossarna har domännamnet borgarsvin.se. Jag har verkligen inte något emot denna "smutskastning" jag tycker till och med att det är lite mysigt. Men om man nu vill köra med fulknep så måste man ändå göra det på ett snyggt sätt. Nu vet alla vilka som driver sajten borgarsvin.se och då kan man genast börja attackera Socialdemokraterna för det. Så priset för mest korkade it-personal måste gå till Socialdemokraterna. Tänk att man kan koncentrera sig så på lösenordsskydd men inte tänka på att det finns andra lik i ip-adressen.



Intressant? Andre bloggar om: , , posten, julkort, , , , , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida