söndag, februari 17, 2008

Bit ihop och kom igen

Jag är kränkt! Ja det är säkert, varje dag blir jag kränkt.

Det är riktigt jävla synd om mig. Varje gång jag går och handlar känner jag mig kränkt. Gamla kärringar som tränger sig före i kön för jag är ung. Tjejer som tittar på mig på ett kränkande sätt för jag är man. Tydligen så kan man räkna upp en massa andra trots att jag inte tagit upp min sexuella läggning, hudfärg, hårfärg, storlek, talfel, handikapp eller sjukdom.

Men detta är tydligen normalt? För om man kollar på högskolor så blir folk kränkta hela tiden. Tydligen är det en kränkning att tala om att man behöver jobba med språket, med meningsuppbyggnad och med sina attityder.

Så nu skall jag kränka så många jag kan. Jag skiter i om du är gammal, ung, vit, svart, arab, jude, muslim, kristen, hindu, bög, flata, hetero, bi eller queer. Gör du något som är fel så skall du veta det. Kan du inte språket så bör du veta om det. Är du sjuk så förklara det. Är du bög så är det inte något fel på dig. Du är precis som alla andra. Om man påpekar något så är det inte kränkning. Det är ett sätt att få dig att förstå att det finns saker som du inte är bra på. Talar du med brytning så frågar jag inte vad du sa för att jag vill kränka dig. Jag frågar för att jag inte fattar vad du sa. Är det mitt eller ditt fel? Vem vet. Saker missuppfattas hela tiden.

Det får vara någon jävla hejd på kränkningarna. Bit ihop och gå vidare. Så enkelt är det. Om du inte klarar av att ta kritik lås in dig i en lägenhet och hålla käft! Skriv din egna tidning då slipper du kanske höra saker du inte tycker om.

Sluta tjata om alla dessa kränkningar! De finns inte. Det är bara ett sätt för dig att få glida fram på ett bananskal. Så Homo och Jämo ta och packa ned era kontor och kasta allt i papperskorgen precis där ni hör hemma.


Pingat på intressant.se. Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida