måndag, november 05, 2007

Den gamla maffian försvinner

Maffian håller på att försvinna och kanske det är på gott och ont. Ibland önskar jag att man kunde ringa sin "lokala" maffialedare och be om den där tjänsten som inte polisen vill hjälpa mig med. Kanske är det när min familj hotas? Hur kommer Sicilien att se ut om några år nu när maffian inte kan hålla småbuset i skick? Kommer polisen att klara av det?

Jag vet vad jag tror. Polisen kommer inte att klara av detta. Kanske skulle vi behöva ha en maffia i Sverige? Kanske vi behöver ha några som klarar av att hålla ordning? För tydligen så klarar ju inte polisen av detta. Vad har vi? Långhåriga MC-knuttar med läderväst? Nej tack, jag drömmer om min "lokala" maffia. För drömmar måste man ju få ha.

Intressant?

1 kommentarer:

Klockan 9:28 em , Blogger sophie sa...

jag tror inte att det gör ngn större skillnad. lite oordning ett tag, sen hittar de sig en ny capo.

ofta när det fångas in maffiagubbar ligger det ngt lurt i politikens korridorer.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida