måndag, oktober 08, 2007

Det här med hembränt

Jag skall erkänna att jag inte är någon storkonsument av sprit. Däremot så tycker jag det är riktigt gott med vin och öl. Jag har mer än en gång köpt "smuggelsprit" och "smuggelvin". Men när jag var yngre så där i 16 årsåldern så var det hembränt som gällde. Jag minns en midsommar det måste varit precis när jag fyllde 18 år. Jag och två kompisar skulle åka ned till västkusten för att under helgen "supa och festa". Då köpte vi hembränt. 15 liter hembränt! Men det är nog sista gången som jag har druckit hembränt vad jag vet. Får en liten nostalgitripp tillbaka till mina glada ungdomsdagar när man lässer om de som blev förgiftade av hembränt i Norrköping. Sånna här saker var ju lite av "Urban Legends" när jag växte upp. Man hörde om sprit som gjorde dig blind och så vidare men inget hände mig eller mina kompisar. Men man hörde ju alltid om de som kände någon som kände någon som blev förgiftad av hembränd sprit.


Intressant? Andra bloggar om: , , ,

1 kommentarer:

Klockan 7:25 em , Blogger Jan sa...

Man blir inte blind av hembränt. Det går inte att "råka" bränna sprit som är giftigare än vanlig systemsprit. Problemet är när någon säljer metanol som hembränt.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida