lördag, oktober 27, 2007

Det händer ju lite saker i "nya moderater"

Jag skall genast erkänna att jag inte har följt moderaternas partistämma så noga. Men det är roligt att se att vissa beslut är riktigt vettiga. De säger ja till homoäktenskap. Jag önskade att man vore lite mer radikal och gå ett steg längre och tala om en könsneutral och antalsneutral samlevnadbalk, men man får vara nöjd med det lilla.

Jag tycker om deras idé om att slopa 1%målet när det gäller bistånd. Det måste väl alla inse att 1% är inte något bra mål. Vi kan betala 1% av vår BNP i många år. Om det inte går till något bra så är det ju helt meningslöst att betala 1% av BNP. Det är mycket bättre att betala 0,5% av BNP och se till att det går till bra saker även om jag gärna ser att man betalar 1% av BNP. Men det med detta så var det ju lite skönt att se Birgitta Ohlsson kunna få gapa om "gammelmoderater" lite ockå.

Den mest väntade nyheter från moderaterna är väl ändå att Fredrik blev omvald som partiordförande.



Intressant? Andra bloggar om: , , , , HBT, bistånd,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida