tisdag, september 11, 2007

Marita Ulvskog ditt jäkla PUCKO!

Jag är inte på något sätt anhängare av religösa friskolor. Jag är ganska neutral i frågan. Jag tycker att friskolor är bra. Religösa som andra. Det är naturligtvis viktigt att skolan är öppen och följer de regler som är uppsatta för skolan. Och kanske är det så att vissa religösa friskolor inte är speciellt bra, detta är ju något som man får se från fall till fall. Men socialdemokratiska partipuckot Marita Ulvskog har ju fått gå ut och leka arg, ledsen och hysterisk som vanligt. Ingen har väl glömt när Marita fick gå ut och tala om att Lars Leijonborg kändes som en våldtäksman efter "spionskandalen". Men denna gången så får hon jämnföra religösa friskolor med "barnfängelser". Grattis Sverige! Marita har gjort det igen! Vad skall hon göra nästa gång? Jämföra präster med övervakare? Tala om att söndagsskolan är ett träningsläger?

Jag undrar om det finns söndagsskolor längre? Så jag skickar en liten utmaning till Karin Långström Vinge. Kan du inte berätta lite om hur söndagsskolan ser ut idag? Om den nu finns?


Intressant? Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Klockan 9:08 fm , Blogger Nineve sa...

Söndagsskolor finns ja, hos oss går det till så att alla barn under predikan har egen undervisning på sin nivå

 
Klockan 12:01 em , Blogger Jah Hollis sa...

Om du hängt med lite bättre i skolan kanske du hade lärt dig att stava till våldtäktsman. ;-)

 
Klockan 12:16 em , Blogger Eklindh sa...

Sant sant... Men jag växte upp i den socialdemokratiska skolan så jag har ju något att skylla på =)

 
Klockan 9:17 fm , Blogger Jah Hollis sa...

Jag tror du skolkade från rättstavningen.
Jag har också gått i den skolan och jag lärde mig stava rätt. ;-)

 
Klockan 3:30 em , Blogger Eklindh sa...

Det är säkert möjligt. Jag skall väl erkänna att jag inte var så väldigt aktiv på de lektionerna.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida