söndag, september 23, 2007

En stark röst tystnar

Idag talade Isabella Lund om att hon slutar blogga. Detta efter att tagit emot ett hot av Johanna Parikka Altenstedt om att bli "outad". Detta är självklart något som Isabella inte vill med hänsyn till sina barn. Jag börjar ju undra hur Johanna tänker. Jag hoppas att Johanna kan sova om natten när hon framför ett sådant hot till sina meningsmotståndare. Samtidigt som jag hoppas att hon själv har helt rent mjöl i påsen.

Om man börjar kasta ur sig hot om att röja identiteter på personer som debatterar emot sig så skall man nog vara väldigt "ren" på alla sätt. Johanna var ju under en period assistent åt Marie Carlshamre så man kan väl se det som en liten flisa i fingret. Att Johanna även verkar ha väldigt kort minne är ju också något som är konstigt. I sitt hot till Isabella så skriver hon

Isabella Lund. Jag diskuterar inte med pseudonymer. Om du envisas att dra in mig i dina sliskiga felskrivningar fler gånger kommer jag att “outa” dig på min blogg. Tro mig - jag kan om jag vill. Som jag gjorde med din kompis Niklas. Jag har inte arbetat med MC sedan januari så du har inte någon anledning att dra in mig i dina nuvarande debatter eftersom jag vet inte vem du är.


Så det finns inte någon anledning att dra in Johanna P i detta? Hmm vänta lite nu när Isabella fick skriva en krönika på Politikerbloggen så gick Johanna i taket och skrek och gormade som en galning. Men detta har hon tydligen helt glömt bort. Kanske är det så att den egentliga anledningen till att Johanna blir så arg på Isabella är att Johanna inte får samma läsarkrets. Kanske saknar Johanna den uppmuntran som Isabella har fått på sin blogg genom året.



Intressant? bloggar om:
, , , .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida