måndag, september 10, 2007

Bland plastkassar, tygpåsar eller den otäcka papperskassen

Jag har alltid blivit lite imponerad av personer som tar med sig en tygkasse när de går och handlar. Inte så mycket för att det är miljövänligt utan mer saken att man tar med sig en kasse. Själv så är jag jättedålig på detta med att påsar när man handlar. Jag HATAR detta med kassar när man handlar. För det första så är jag riktigt dålig på att packa dem. Och jag kan aldrig välja rätt antal. Dessutom så köper jag alltid plastkassar. Detta beror mest på att jag inte riktigt klarar av papperskassar. För varje gång som jag köper en papperskasse så börjar det regna och alla ver ju hur det går då. Papper och vatten är inte kompisar.

Butiker som har plastkassar tjänar nog enormt med pengar på dessa. Så därför skall jag gnälla lite om dessa. Inte så mycket priset på dem. Jag tycker att det är rimligt att en plastkasse kostar 1.5:- Jag tycker till och med att det är rimligt att de kostar 2:-. Däremot så retar jag mig på de nya "sponsringskassen" som kostar dubbelt så mycket där hälften går till det "lokala" ishockeylaget eller handbollslaget. Nej det går inte till deras ungdomsverksamhet utan enbart till deras A-lag. Visst kan det vara ett lätt sätt att sponsra just sitt lag men med tanke på att man inte ser någon större skillnad på dessa kassar och att de ligger på samma ställe vid kassan tycker jag det är hemskt. Eller varför inte ge hela förtjänsten på dessa plastpåsar till idrotten? Men då kanske man skall tänka mer på idrott för unga? Gubbar som får lön för att spela fotboll, handboll eller Hockey bör få sina pengar från någon annanstans.


Intressant? Läs mer om fotboll, handboll, sport, sponsring, plast, papper.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida