lördag, augusti 18, 2007

Superpoliser i Uppsala? Eller ljuger vänsterpartisten?

Det här måsta vara den roligaste artikeln jag läst på länge. Vänsterpartistern Jeanette Escanilla blev sparkad av en polis. Detta är säkert helt sant. Det skulle inte alls förvåna mig om polisen blir våldsam så fort som det kommer fram en okänd person och försöker ställa frågot till dem i ett "pressat läge". Det är absolut inte något som jag försvar på något sätt. Men sen kommer den där delen då man skall beskriva vad som hände.

Jeanette fick en spark på benet och flög flera meter bakåt. FLERA METER? Är hon helt säker på att det var en polis och inte en häst? Är hon helt säker på att hon inte sprang rakt in i en studsmatta? Jag är inte på något sätt forskare eller kunnig inom våld. Men om man sparkar någon på benet så kommer denna inte att flyga "flera meter". Det är för fasiken omöjlig! Möjligtvis att hon tappade balansen och att hon sedan ramlade bakåt. Men om hon fick en spark på benet så hon "flög flera meter" så bör nog benet ha fått en fraktur. Men det är klart jag är inte läkare. Men det låter ju som om man väljer att överdriva detta "lite".

Intressant? Läs mer om politik, polis, brott, straff.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida