torsdag, augusti 02, 2007

Storebror skall spana efter dig! Hela tiden!

Det är med lite dålig smak i munnen som jag läser i dagens tidningar om fartkameror. Inte för att jag på något sätt anser att fartkameror endast är av ondo. Utan mest förvånad över de "nya" kameror som kan se om man kört för fort mellan två kameror. Jag är visserligen helt tekniskt okunnig men detta måste ju betyda att den första kameran måste fotografera bilen även om jag inte kör för fort? Detta betyder också att jag hela tiden fotograferas. Jag har förståelse för kameror på banken men annars så har jag lite svårt för dem. Mest för att jag inte gillar att bli registrerad utan att veta om det. Överallt finns det idag kameror dolda. Jag har inte något att dölja men jag tycker ändå att det är lite otäckt att veta att någon kan följa mina steg in i minsta detalj.

Och hur används dessa bilder? Hur snabbt "förstörs" bilderna på mig om jag inte kör för fort? Jag tror ju att dessa bilder lagras på någon form av digital media och i många artiklar så har vi sett att man kan ta fram raderade bilder med hjälp av olika program. Detta betyder ju att bilderna aldrig försvinner?

Lite otäckt är det allt? Kameran kanske räddar liv men den kan ju kartlägga det med.

Andra bloggar intressant om: , , , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida