söndag, augusti 26, 2007

Mer kulor för kulorna

SvD skriver idag om hur krigen gör ammunitionen dyrare. Jag tycker det är bra det. Då skjuter man mindre. För vi är alla snåla innerst inne.

Men det var inte det som jag reagerade mest på. Sista stycket i artikeln är oslagbar.


Det finns bloggare på vänsterkanten som gör sig lustiga över det här nyhetslarmet under rubriker som ”Hicks need ammo”, med konstateranden att sheriffkontor ute på landsbygden halverat beställningarna av kulor och att det kan betyda att poliser tvingas bli mindre skjutglada.
Vad kommer detta ifrån? Skall man hoppa på bloggare innan de har skrivit något? Visserligen så tror jag inte det endast är bloggare på "vänsterkanten" som kommer skämta. Men ändå! Måste man ta upp bloggare innan de skrivit något? Kanske SvD börjar visa huggtänderna mot bloggare som sliter deras artiklar i stycken.

Intressant? Läs mer om krig, bloggare, blogg, blog

1 kommentarer:

Klockan 3:39 em , Blogger WysiWyg sa...

Jag tyckte det var tämligen uppenbart att artikeln åsyftade amerikanska bloggare, och jag är rätt säker på att de redan fått denna nyheten innan oss.

Min gissning är att det snarare är början på att de inser att vad som sker i "Bloggosfären" är viktigt att ta med, även om det nog mest handlade om att återge ett skämt på ett så objektivt sätt som möjligt.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida