fredag, augusti 10, 2007

LUF och knarket

Nu har motionen om legalisering av narkotika varit uppe på LUF kongressen.

En total legalisering var det inte någon som ville ta ställning för inte heller ville man säga rakt ut att man är för en avkriminalisering. Men "andemeningen" är ungefär samma. Jag har inte hela formuleringen med mig just nu men jag kommer så klart att skriva om den så snabbt jag kan.

Mitt egna yrkande om legalisering av bruk och innehav gick inte igenom men jag är inte speciellt ledsen för det. Det är två år tills nästa gång som vi får ta upp det igen och jag längtar redan.

Det är lite synd att fördommar, propaganda om hur farligt cannabis är så snabbt kommer upp till ytan men när man skrapar lite på ytan så visar det sig att det inte är speciellt många som kan skilja på bruk och missbruk.


Jag är nöjd och lite stolt över att vi antog en mer "positiv" syn på droger.

Intressant? Läs mer om cannabis, droger, knark, LUF, politik.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida