tisdag, augusti 07, 2007

LUF kongress eller hur tycker vi efter helgen?

Ja imorgon så åker jag ner till Göteborg för Liberala ungdomsförbundets kongress. Det kommer vara många intressanta frågor och en hel del intressanta ställningstaganden.

Skall LUF försvara den svenska lagstiftningen när det gäller sexköp?
Skall LUF vara för alkoholmonopolet?
Skall LUF vara för en avkriminalisering/legalisering av narkotika?
Skall LUF vara för införandet av Euro som valuta?
Skall LUF vara för hetslagen? Eller som jag kallar det skall vi med hjälp av lagen censurera personers uttryck bara för att de inte är politiskt korrekta?

Jag ser verkligen fram emot en underbar helg där dessa frågor verkligen tas på allvar. De flesta vet nog ungefär vad jag tycker om just dessa frågor innan. Men det finns en del frågor som kan bli lite mer tankeverksamhet innan man helt bestämmer sig för hur man tycker.

Bryt uran i Sverige?
Platt skatt?
Fackets stridsåtgärder?
Skatt på alkohol?

Ja ni ser. Därför kommer det nog inte bli så mycket bloggande denna veckan. Men jag skall försöka ge lite smårapporter om jag kan. Man borde ju kunna lösa det på något sätt.

Intressant? Läs mer om LUF, politik, uran, facket, narkotika,
alkohol, euro, platt skatt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida