fredag, augusti 31, 2007

Din jäkla profet! Min jävla statsminister!

Det finns saker som jag blir så fruktansvärt trött på så att jag mest funderar på att stoppa huvudet i toaletten och aldrig lyfta det igen. Denna gången är det snyftande muslimer och sura Pakistanier.

Nerikes Allehanda en liten tidning som väljer att publicera bilder på profeten Muhammed hamnar självklart i blåsvädret. Irans tokiga president skriker att allt är "sionisternas" fel. Sen brakar hela helvetet lös. Mordhot, dockbränning, protester och flaggbränning.


Vad jag tycker är allra roligast är att pakistan sjävlklart skall gå till flaggbränning och dockbränning av Fredrik Reinfeldt. Vi kanske skall börja med flaggbränningen. Oj oj oj vad de flesta svenskarna bryr sig. Det gör mig inte ett smack om ni vill slösa bort er tid på att bränna något som för de flesta "svenskar" inte betyder något. Bränn en Astrid Lindgren bok så skall ni se på förbannade svenskar. Då har ni satt eran sista potatis. Gör en karikatyr på Selma Lagerlöf då kommer vi ta illa upp. Och vart är kravet på ursäkt från de som bränner flaggor? Skall inte detta krav på "kränkningsfrihet" gälla alla?
Jag skall inte lämna Muhammed karikatyren helt obemärkt heller. Jag tycker att Lars Vilks "konstverk" är skit. Det är fult, dåligt, plottrigt och allmänt kasst. Och det skulle inte publicerats alls. Men inte för att någon kanske känner sig kränkt utan för att det är FULT!

De muslimer som i Sverige går ut i media är värre än Pakistan och Irans tokige president. "Jag känner mig kränkt, sårad och vi kräver en ursäkt."
Jag har bara tre ord.
GIVE THEM NOTHING!

Jag vill inte höra någon som vill inskränka min yttrandefrihet gå ut och gnälla i media. Ja ni är kanske sårade eller "kränkta". Men kränk tillbaka! Använd era pennor, papper, tankar eller protestmarscher. Visa att ni tycker att det är fel! Men kräv inte någon ursäkt! Den dagen som det kommer en ursäkt i denna frågan så har vi förlorat ett enormt krig. Ett krig där vinsten är rätten att tänka, rätten att uttrycka oss och rätten att tala om vad vi tänker. En grundläggande rättighet.
Men den som ger sig in i leken skall leken tåla.



Intressant?
Andra bloggar om: Astrid Lindgren , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Klockan 11:45 em , Blogger Patrick sa...

Huuu, se på mig jag har en blogg och fyller nätet med samma skit som ALLA andra... SNARK...

 
Klockan 12:14 fm , Blogger Eklindh sa...

Det är du som läser. Det är jag som skriver. Jag tvingar dig inte. Eftersom alla bloggar skriver SAMMA SKIT så undrar jag ju varför du läser dem? Hmmm

 
Klockan 7:55 em , Blogger Tobias Struck sa...

Eklindh. Jag tycker att denna post har en skärpa, nerv och styrka som jag länge har vetat att du är förmögen till men inte sett så mycket av förrän nu. Du tar dig! Respekt.

 
Klockan 11:42 em , Blogger Eklindh sa...

Tobias då. Nu rodnar jag lite här.
Är du tillbaka nu?
Jag får tacka för komplimangen.

 
Klockan 12:42 em , Blogger Tobias Struck sa...

E. Ja, nu är jag tillbaka med full kraft, för nu har jag äntligen fått min efterlängtade bredbandsuppkoppling till vår nya lägenhet i Falkenberg!

 
Klockan 1:27 fm , Blogger Knute sa...

"Den dagen som det kommer en ursäkt i denna frågan så har vi förlorat ett enormt krig. Ett krig där vinsten är rätten att tänka, rätten att uttrycka oss och rätten att tala om vad vi tänker."

Otroligt bra sagt!

Ordet förlåt finns inte i islam, det är bara tecken på svaghet. Tyvärr kan vi inte få något samförstånd med islamister, möjligen respekt om vi står fast vid våra värderingar.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida