tisdag, augusti 07, 2007

Detta är ansiktet på en våldtäktsman


Andreas Jonsson (tv) och John Kjellström båda misstänkta men friade för våldtäkt. John är nu misstänkt på nytt.


Nu har jag tröttnat på att män som våldtar, drogar och utnyttjar kvinnor/tjejer går fria och kan göra samma sak igen och igen. Det är konstigt att tidningar som Expressen och Aftonbladet inte väljer att visa dessa personeras ansikte när man välde att visa "hivmannen" på bild. Men vill inte de göra det så gör jag det.

Det är andra gången som dessa båda "herrar" misstänks för våldtäkt. Det var i Söndags som de greps och har suttit anhållna sedan dess. Sist så lyckades de båda blir friade och firade det troligen med att festa runt stureplan och droga en ny tjej.

Det är tråkigt att dessa personer fick gå fria första gången. Kanske är det så att domstolar inte värderar kvinnors berättelser lika högt som mäns. Jag hoppas att så inte är fallet. Men samtidigt så vet jag att det finns advokater som vill få det att framstå som att kvinnor "lockar" till sex med sina korta kjolar, tajta toppar och sminkning. Det är inte någon anledning till att våldta en kvinna. Är man så svag att man inte kan vara utan sex så bör man fundera på om man har psykiska besvär.

Jag hoppas att när jag visar ansiktet på dessa båda herrar att fler kvinnor kan träda fram och berätta vad de har gjort med dem. För jag tror inte att detta bara hänt en eller två gånger. Jag tror att de har gjort detta till en vana.

Intressant? Läs mer om brott, straff, sex, våldtäkt, övergrepp, kvinna.

10 kommentarer:

Klockan 11:01 em , Blogger Micke sa...

Åh, lynchning på g.

Sånt här gör mig minst lika illamående som när lagen inte fungerar som den ska. Hade jag varit killarna hade jag stämt dig för förtal.

 
Klockan 11:04 em , Blogger Eklindh sa...

Njaa jag vet inte om det är lynchning direkt. Jag tycker det är lite dubbelmoral från våra fina kvällstidningars sida.
Man hänger gärna ut en hivsmittad person när denna är misstänkt för "grov misshandel" men man vill inte göra det när någon är misstänkt för våldtäckt. Eftersom de båda har varit misstänka för samma brott förut så känns det som jag kan göra detta.

Men självklart de är välkomna att anmäla mig för förtal. Jag står för vad jag skriver och vad jag gör.

 
Klockan 12:44 fm , Blogger Attila sa...

Det borde ju vara domstolarna som dömer - och inte du... Oavsett vad kvällstidningarna skriver.

 
Klockan 9:40 fm , Blogger opassande.se sa...

Du - enligt en polare är den första killen på bilden misstänkt förra gången det begav sig, men inte den här gången. Han i mitten dock, samt en annan snubbe som inte är med på bilden, är de som sitter på förhör nu.

 
Klockan 11:56 fm , Blogger Pelle sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
Klockan 1:17 fm , Blogger Nerothos sa...

Sånt här äcklar mig, när privatpersoner utser sig till åklarage, domare och bödel i ett, oavsett vad dom är misstänkta för. Börjar bli lite USA-stuk på det hela..
Dessutom heter det "våldtäkt" och inte "våldtäckt".

 
Klockan 1:56 fm , Blogger Pontus Kjällman sa...

"Tyvärr" får jag hålla med de andra kommentarerna här att är man frikänd eller misstänkt så är man ju inte skyldig (ännu).
Däremot finns det ju många som verkligen är dömda och de kan man väl hänga ut istället? Det tycker jag skulle vara en bra idé, särskilt med tanke på att deras tid i den förvirrade kriminalvården knappast kommer att få dem att ändra sig...

 
Klockan 8:52 em , Blogger "Rebecka" sa...

Märker att det finns vissa likheter med ett fall i som uppdagades i Göteborg, runt årsskiftet. Om det är rätt eller fel att hänga ut bilder vill jag ha osagt, men att förgripa sig på tjejer och kvinnor anser jag är mycket lågt.

http://bloppe.blogspot.com/

 
Klockan 10:47 fm , Blogger Isabella sa...

Stå på dig, jag är på din sida!! Det skadar ju inte om det sen råkar visas att personen var helt oskyldig så får ju det visa sig.. Men det är ju när det är sexbrott det är så känsligt med foto publiceringar. hmm. Tack emil för din blogg :)

 
Klockan 6:32 em , Blogger Sirfck sa...

Så jävla rätt!
Okej att man kan råka ut för att bli anmäld för våldtäkt en gång om tjejen nu skulle vara på humör för att anmäla bara för sakenskull. Men det händer inte två gånger på så kort tid! Det lyser skyldiga så långt ögat räcker!! Sluta sen med sådant skit snack att de är fria bara för att de har fått en dom som säger fria. Tänk er nu att det var eran dotter eller syster detta hände. Hade ni då tänkt, hon ljög nog bara. Ja ja, nu är det fria så nu är allt lugnt. Knappast!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida