onsdag, juli 04, 2007

Vad är skämt och vad är dåliga kommentarer?

Igår kom nyheten om att Dilba blev stoppad att gå på ett plan efter hon "dragit ett skämt" om att hon skulle spränga några plan. Är det någon som är förvånad? Jag hade inte heller släppt på henne på ett plan. Detta kunde vara ett jätteroligt skämt om det varit någon som man kände som man sade det till. Det är kanske inte så smart att säga så i en säkerhetskontroll. Men det är klart större delen av sveriges "kulturelit", alltså Jan "arnmannen" Guillou kommer garanterat att få ett utbrott i sin krönika. Där kommer han berätta att USA bestämmer reglerna över flyget och att det mest handlar om att Dilba har "arabiskt" utseende.

Men nu skall jag berätta varför jag tycker det är helt rätt att stoppa Dilba. Efter attacken mot World Trade Center så blev man mer noga med säkerheten på flygplan. Ibland kanske löjligt "säkra". Men säkerheten är problem på flyg och kommer säkert alltid vara så. Dilba drar ett skämt om att hon skall spränga några plan. Enligt vissa tidningar så var hon stressad och lite "grinig". Så jag tänkte jag skulle testa det här. Nästa gång jag besöker Stockholm så skall jag nog väsa till en vakt vid riksdagen att jag skall knivhugga någon minister. Undrar vad som händer då? Sen efteråt så skall jag självklart gå till varenda tidning och säga att jag bara skämtade. Undrar vad som händer då? Kommer jag målas ut som någon det är synd om och hur "löjlig" vakten var? Kanske jag kan ringa säpo och säga att jag skall vänta på en statsminister utanför bion och skjuta honom med en revolver. För det är ju ett roligt skämt?

Nej du Dilba du är en korkad Bimbobrud som tror att det på något sätt är synd om dig för att du inte fick följa med planet till USA. Jag släpper inte ens in någon i min lägenhet som säger att dom skall tända eld på parkettgolvet. Hur jävla korkad får man bli? Man kan inte straffa folk för dålig smak, men äntligen så kan man stoppa idioter från att komma på planen.

Intressant? Läs mer om flygplan, usa, Dilba, terrorism, mord, kapning, minister, brott, straff.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida