söndag, juli 29, 2007

Sanningen om Bögen i duschen

Årets Pride är på gång. Temat för detta året är idrott. Bara där kan jag kanske tycka att det börjar balla ur lite. Pride handlar inte på något sätt om "idrott", det är precis som vanligt drick så mycket öl, paraplydrinkar och skumpa som du kan. Anledningen till att man sätter ett "tema" är ju att man måste ha en ursäkt för att få supa till lite. Men ingen vill egentligen erkänna det. Visst att säga detta är så jäkla politiskt inkorrekt så det finns inte. Men innerst inne så vet alla att detta är sanningen. Sen tycker jag pride kan vara riktigt kul. Jag tycker det är jätteskoj att åka upp och träffa lite kompisar som man aldrig ser och festa loss i en vecka.

På SvD kan man läs om de homosexuella idrottarna. Och jag blir lika jäkla trött varje gång. Man säger att klubbar och idrottsrörelser inte gör något för att motverka homofobin. Detta trots att idrottsklubbar är "fostrande". Ja visst är dom fostrande men inte på det sätt som klubbarna själva vill.

Många hade sina första fyllor i samband med en aktivitet med idrottsklubben. Själv så hade jag min första fylla på ett "elitträningsläger". Fostrade det mig? Ja jag vet inte riktigt men roligt hade vi iallafall. Jag minns den helgen med ett leende på läpparna. Det är så idrottsklubbar "fostrar" sina ungdommar.

Hur är det nu då med bögen och duschen efter matchen? Vad är det som är så hemskt med just den saken? För det är ju inte något problem med att ha en bög i laget utan problemet är att duscha med bögen. För alla "vet" ju att denna bög kommer att knulla dig så fort han får se dig för du är så jävla snygg, sexig och läcker där du står och tvålar in dig med vattenstrålarna fallande på ditt huvud. Har jag inte rätt? Är det inte därför det är så jobbigt med bögen?

Nu skall jag ge er alla en inblick i hur en bög tänker när han står i duschen ihop med andra killar!
"Undra vad jag skall äta till middag idag då? Jäklar vad jobbigt det sista passet var! Undra om jag kan pressa mig lite mer nästa träning? Faan vad Kalles muskler har växt, undrar om han använder något preparat? Faan min rumpa är fet jag undrar om jag kan träna lite mer och få bort det fettet? Oj den där killen var snygg han skulle jag vilja lära känna lite mer eller kanske man inte behöver känna honom för att ha lite "trevligt". Ja han var söt iallafall."

Självklart så tänker man på vad man ser i duschen. Ser man något som är snyggt så är det klart man tänker på det. Men dom gångerna som man ser något som man gillar är väldigt sällan. Men varenda hetromachokille som finns "vet" ju att de är så jävla snygga så bögen kan inte hålla sina homofingrar borta från hans underbara penis. För de tror att bögen tänker
"Kolla kuken den måste jag suga på nu! Kolla vad snygg han är han vill jag också knulla och han och han och han och han och han och han!"

Blir det på något sätt bättre om man uppmärksammar dessa homosexuella idrottarna under pride? Jag tror inte det. Nästa år så hoppas jag att pride säger att det är vad det faktist är en stor festvecka. Inget tema som "HBT på kontoret" eller "Industri och HBT Funkar det?". Nästa år vill jag se "PRIDE Nu festar vi järnet!" som tema. Det vore ärligt och rakt på sak. Inga försök till att få en anledninge till att festa.


Sen är det väl lite för mycket bög under pride med. FFF-Johanna skriver ganska kort och bra om det.



Andra bloggar om:Queer, dusch, idrott, heterosexuella, fest, tema, , , , , , ,
Pingat på intressant

1 kommentarer:

Klockan 11:35 em , Blogger Tobias Struck sa...

Eklindh. Så jag skulle alltså kunna kategorisera dig som en "festbög"?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida