söndag, juli 08, 2007

Man behöver ju inte vara raketforskare...

Man behöver ju inte vara raketforskare för att förstå vad som ligger bakom "hackningen" av Modo och fotbolldirekt. Självklart så handlar det om filtreringen av Pirate Bay. Nu kommer reaktionenerna! Jag vet att man inte skall uppmuntra till brott på något sätt men det här är ett brott som jag tycker är helt underbart genomfört!

Nu börjar även de "normala" reaktionerna komma. Bloggen Bent JO änmäler och jag hoppas att alla som befinner sig på årets politikerkollo ser till att prata om frågan. Filtret är säkert jättebra för att stoppa barnporr men om det används på detta sätt så är det något som är fel. Polisen har nu fått enorm med "dålig publicitet" och vill det sig riktigt illa nu så kommer det inte att återskapas inom en snar framtid. Min stora förvåning och fråga är ju självklart om Polisen inte ens försöker ta kontakt med innehavaren av de olika siterna som "filtreras"? Om det på en sida finns en adress till barnporr eller liknande bör man inte då be ägaren att plocka bort filen/länken innan man skriker spärr?

Att nu dessutom hela internetvärlden vet hur man går runt denna "spärr" gör ju inte livet för polisen speciellt mycket lättare. Jag brukar använda ett utryck för en sak som detta och jag skall nog avsluta med det.

Snacka om att skjuta sig själv i foten

Intressant? Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida