måndag, juli 30, 2007

Lite Pride och lite Glenn

Petter Wallenberg medförfattare till boken "Bögdjävlar" skriver idag ett öppet brev till Glenn Hysén. Anders Selin är tydligen inte heller sen med att kritisera Hysén.
Jag skulle kunna spy galla över Petter och hans bok men jag orkar inte göra det en gång till. Istället skall jag hylla Glenn Hysén. Jag är stolt över att Glenn gav en smäll till den där snubben som tafsade på honom inne på en toalett på Frankfurts flygplats. Kanske inte så mycket för just våldet utan mer för saken skull. Glenn reagerade på samma sätt som de flesta av oss nog skulle vilja göra. Om någon tafsade på mig tjej som kille så skulle jag med bli förbannad. Men i dagens samhälle där vi alla skall vara politiskt korrekta och snälla skall vi istället lägga huvudet på sned och säga "Nej jag vill inte att du tar på mig där. Jag är väldigt smickrad men inte intresserad". Och om man sen skall berätta för händelsen så får man använda ord som "bögdjävel", "jävla idiot", "förbannade fjolla" eller något annat som kan vara stötande för den delen av befolkningen.

Och råkar man bli lite förbannad på något sätt och säger något inte så väl genomtänkt då kommer en stor del av både mainstream bögar och "alternativt" queera skrikande med krav på ursäkter eller hets och hatbrott.

Vad gjorde Glenn som var så bra då? Jo han gav bögen en smäll och lämnade honom sedan. Helt rätt! Petter tar på sig konsperationsmössan och kopplar Glenns beteende samman med den homosexuella hockeyspelare som fick 44 knivhugg. Ja självklart! För beteendet var ju samma? Glenn slog till något som gjorde ett närmande och "hockeymördare" högg en person som gjorde närmande 44 gånger med kniv. Ja, min kram som jag gav en okänd kvinna är samma sak som en våldtäkt? Herregud!

Homofobi finns i idrotten det är inte något som man skall glömma bort. Men att skydda sin person och kropp från homosexuella är inte på något sätt "hatbrott" eller "homofobi". Det kallas sunt förnuft!


Andra bloggar om Hatbrott, homofobi, hets, Queer, dusch, idrott, heterosexuella, fest, tema, , , , , , ,
Pingat på intressant

1 kommentarer:

Klockan 1:27 fm , Blogger anders sa...

iofs vore det kul om Glenn hamnade i riktigt slagsmål och förlorade lusten att ses eller höras i offentliga sammanhang; då kunde man äntligen få slippa han sanslöst självklara efterförklaringar till fotbollsmatcher

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida