tisdag, juli 03, 2007

Inga Aborter på våra gator

Jag vet inte om jag skall skratta eller om jag skall gråta när jag läser på DN.se att ett nytt abortkritiskt parti skall starta. Min stora fråga är ju så klart vad skall dom göra? Det är inte något fel med att vara kritisk mot aborter. Aborter är inte det bästa sättet för att förhindra att personer som inte är redo att få barn. Det är därför det finns något som kallas kondom. En enkel sak som de flesta av oss har glömt bort lite. Det är det enda som skyddar mot barn och sjukdommar.

Men som vanligt så spårar jag ur lite. Tillbaka till nyheten. En av grundarna till det "abortkritiska" nätverket Per Kronlid säger att någon måste skydda de ofödda barnen, livet är okränkbart och bla bla bla. Något som jag i vanliga fall anser vara ett fanatiskt kristet uttalande. I Sverige så har vi inte haft speciellt många politiska fanatiker under modern tid. Och då talar jag om riktiga fanatiker. Inte sådanna som springer omkring på första majtåg med LO. Vi har inte haft några som spränger bilar framför socialdemokraternas högkvarter. Ingen som skjuter ministrar med prickskttegevär. Visst vi hade en som blev skjuten när han gick på bio och en som gick och handlade på NK och råkade ut för dårar. Olof Palmes mördare kan ju vara en fanatiker men jag tror mer på Christer Pettersson. Jag är lite rädd att detta "abortkritiska" nätverk är mer fanatiska än de vill framställas. I USA som har de mest korkade abortmotståndarna i världen kör med samma argument. Livet är okränkbart! Sen kan man med ett leende på läpparna spränga abortkliniker och abortläkares hem med en brandbomb utan att på något sätt känna ånger eller skuld. Man mördar en "mördare". Tycker Per Kronlind att dessa mord är helt okej?

Jag gissar på att när man frågar honom så kommer han svara "Nej, det är avskyvärt. Man skall inte ta någons liv.". Men ändå så är det en sådan organisation som han vill starta ett parti med. Vi har nog med puckon i politiken. Vi har redan Unika Partiet, NSF, SD, ND, Kommunisterna, NRP, Unionspartiet.

Sen finns det partier som vill göra något bra men som kanske inte kommer hela vägen fram eller som har valt fel väg. Jag talar om Piratpartiet och F!. Vi behöver inte ha ett parti där den enda frågan är att vi skall totalförbjuda alla aborter!

Skärpning! Jobba med problemet! Stoppa inte huvudet i sanden eller förbjud. Och starta inte något nytt parti. Jag kommer bli en fanatisk abortanhängare bara för sakens skull.

Liten uppdatering: Andra tidningar som skriver om "partiet". Aftonbladet, expressen, svd

Intressant? Läs mer om abort, politik, KD, kristen, mord, brott, straff, parti.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida