tisdag, juli 31, 2007

Idag skäms jag för att vara homosexuell!

Ja det är sant. Jag skäms! Och det beror inte på något sätt att jag är osäker över min sexuella läggning eller mina sexuella äventyr. Jag skäms för prideledningen. Igår var jag stolt över att pride valt Glenn som invigningstalare. Stolt över att de försvarar Glenn efter att han "smocka" till en kille som tog han på schnalen. Den delen är jag fortfarande stolt över.

Men idag skäms jag. Okej jag skäms kanske inte för att jag är homosexuell men jag skäms över pride. Mest för att Ulrika Lahnes skitsnack! Bara för man väljer att inte sponsra pride så är inte företaget eller dess ledning homofobiskt! Det är precis sådanna uttalanden som gör att jag ibland skäms över att kalla mig bög (eller vad jag nu är). Hur kan hon bara säga att IKEA, Volvo och H&M är homofobiska? IKEA som var med och sponsare förra året då "temat" var mångfald bör bli riktigt jävla förbannade och be prideledningen "DRA ÅT HELVETE". Iår när "temat" är sport så säger IKEA att de inte tycker att de har något där att göra. Vilket jag kan hålla med om IKEA och sport har väl inte en naturlig koppling kanske. Ulrika verkar ju inte heller ha lagt ned så enormt med jobb på att försöka få sportbolagen att sponsra. Adidas verkar ju inte ens ha hört om förfrågan om man skall tro deras pr-ansvarige.

Men Ulrika dundrar på iallafall "Sportvärlden är homofobisk!". Ja tack för den! Förbannade jävla bittra bögar och flator ni ger ju oss andra "normalbittra" bögar och flator dåligt rykte.



--------------Updatering----------------
Nu backar visst prideledningen från Ulrikas uttalande. Men de verkar inte på något sätt fördömma det. Hon är ju en egen person? Nej det är hon inte. Hon gick ut som representant för Stockholm Pride!


Andra bloggar om homofobi, Hatbrott, homofobi, hets, Queer, dusch, idrott, heterosexuella, fest, tema, , , , , , ,
Pingat på intressant

1 kommentarer:

Klockan 2:44 fm , Blogger Oswald sa...

Håller med dig helt.
Hur f-n ska man lyckas komma åt verklig homofobi om "vi" ska fortsätta jaga saker som inte finns bara för att inte alla vill kasta pengar efter "oss"?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida