onsdag, juli 25, 2007

Bögar är bara gnälliga!

Detta är ytterligare en av mina gnällbloggposter. Denna gånger så skall jag ge alla homosexuella en känga. Och jag får använda mitt favorituttryck om mig själv.

JAG SKJUTER MIG SJÄLV I FOTEN. (på riktigt)

Jag blir så jävla trött på rubriker som "Homofamiljen känner sig obekväm" eller min favorit "Jag känner mig kränkt på ICA". Självklart så handlar det om samkönad par som inte blir behandlade som par i butiken, resebyrån och så vidare. Vad som imponerar mig mest är att inte någon tänker tvärtom. Hur känns det för mig när jag kommer in med min tjejkompis på restaurangen, guldsmeden, resebyrån, ICA eller när jag vill ta med mig kompisen för att kolla på en ny matta till hallen. Jag känner mig kränkt när ni tycker det är så självklart att vi två är ett par.

Visst jag kan också bli lite trött på att läsa annonser med "Hans ring 4999:- hennes på köpet". Vilket jag för övrigt tycker är en riktig jävla skitannons för jag hade som "henne" blivit tokig på att jag fått en ring som var gratis.

För att avsluta det hela på ett underbart sätt. Folk har fördommar och kommer alltid att ha det. Men det hjälper inte att gå och reta sig på det hela tiden. När dom på resebyrån frågar om ni vill ha "två sängar" så är det inte så besvärligt att säga att det räcker med en "kingsize superduper säng". Varför skall du förklara? Det är deras jobb att göra som du säger. Och du har alltid ett val att gå därifrån och berätta för alla du känner vilka svin som jobbar där. Alla företag vill tjäna pengar. Och utan kunder så tjänar de inte pengar. Ett gammalt ordspråk är ju att "kunden har alltid rätt".

Och innan någon skriver till mig om att jag "inte vet hur det är" och "att jag skall bara hålla käften". Ta reda på lite fakta först. Jag är inte hetrosexuell!

Intressant? Läs mer om homosexuella, bögar, heterosexuella, konsument, sexualpolitik,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida