tisdag, juni 26, 2007

Sextrakasserier hos vänsterpartiet?

Sitter här och slö surfar och försöker läsa lite nyheter och kommer då till expressen artikel om kvinnan som sextrakasserades hos vänsterpartiet. Jag är lite osäker på hur allvarligt man skall tro på artikeln. Det finns mer än en anledning. Vänsterpartiet är den som håller "ned med sexismenfeminismens" fana högst av alla etablerade partier. Att detta då skulle hända och det finns "minsta risk" för att pressen skall få nys om det gör att det blir lite svårt att tro på det. Den andra saken som gör att jag inte tror på det är att samma "ned med sexismenfeminister" pratar om nolltollerans när det gäller sexuella trakasserier. Och dessa trakasserier skall då enligt expressen och kvinnan pågått sedan 1999.

Naturligtvis så kan det förekomma sextrakasserier även hos vänsterpartiet men i detta fallet så vill jag nog trots allt försvara vänsterpartiet. Jag tror det handlar om en grinig anställd som har fått sparken och nu vill ge igen. Men det gör mig riktigt glad att se att "skandaler" förkommer lite överallt. Inte bara bland spionerna.

Intressant? läs mer om politik, vänsterpartiet, sex, trakasserier, feminism, sexism.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida