torsdag, juni 28, 2007

Harry Potter är en dyr grabb det

Jag vet inte om jag talat om för bloggens läsare att jag är en riktig Harry Potter älskare. Jag vet inte varför jag jag är det. Men på något sätt så gillar jag tanken på att det finns något annat. Och det är underbart skönt att drömma mig bort till en värld full av drakar, trollkarlar och häxor.

Nu har tydligen den första upplagan av Harry Potter sålts till ett rekordpris 9000 pund. Snacka om dyra böcker. Och då skall man också komma ihåg att boken inte är så gammal. Det är väl ett bevis på att kulturen lever sitt egna liv utan bidrag från staten. Jag hoppas fler som sitter med en underbar berättelse i sina tankar skriver ned dessa och försöker att bli publicerad. Vem vet nästa gång kanske det är din bok som säljs för 9000 pund.



Intressant. Läs mer om Harry Potter, böcker, kultur.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida