onsdag, juni 27, 2007

En jobbig dokumentär!

Jag har precis sett en av de jobbigaste dokumentärerna jag någonsin sett. Den heter The Bridge och handlar om Goldengate Bridge där många hoppar mot sin död. Personerna bakom filmer har dygnet runt filmat bron och fångat många personers självmord. Man har sedan sökt upp familj och vänner och bett dem berätta om personerna som hoppat. Detta var en dokumentär som jag varmt rekomenderar.

Kanske är den mer hemsk och intressant för mig då jag har haft en väldigt nära vän som tog sitt egna liv. Min vän kastade sig framför tåget och avslutade på det sättet sitt liv. Detta skedde 13 juni 2004. Klockan 00:57 dog min bästa vän. Jag saknar honom fortfarande så mycket, ibland gråter jag av saknad. Under en lång tid så kände jag mig skyldig till hans självmord. Fortfarande så känner jag lite att jag kanske kunde hjälpa honom. Men vad skulle jag göra? Jag gjorde allt jag kunde för att hjälpa honom med sina problem. Men i slutändan så lämnade han mig ensam. Jag får leva kvar med min saknad, mina skuldkänslor och med de fina minnen som vi hade.

Men tillbaka till filmen. Jag hoppas verkligen att någon kanal i Sverige väljer att sända denna dokumentär. Personer som tar sitt liv är något som vi alla har svårt att förstå kanske kan vi få en förståelse genom att se denna filmen.

Intressant. Läs mer om The Bridge, självmord, döden, skuld, film, dokumentär.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida