onsdag, juni 20, 2007

Dödliga TV-spel skapar isolerade och psykotiska barn!

Ja jag är helt övertygad om att censur och förbud är rätt vägen att gå. Nu måste vi ta tag i krafttagen mot det hemska som väller in över våra gränser i form av film och tvspel. Det kan inte vara bra för våra barn att sådant hamnar i deras händer. Nej de skall mycket hellre sitta och titta på nyheterna där det verkliga våldet visas.

Naturligtvis så tycker jag inte att förbud och censur är rätt metod att gå. Britterna skall nu förbjuda Manhunt 2 ett spel som i stort sett går ut på att döda. Det är ett riktigt dåligt spel! Möjligtvis så skulle man förbjuda det på grund av det. Men som många påpekat så är dålig smak ett skäl att förbjuda saker. Även om man kunde önska det ibland. Jag säger bara en sak dumma britter!

Vad jag mest undrar över är hur detta "förbud" kommer att slå mot "piraterna" på den stora ön? Det går tydligen att censurera internet men jag har svårt att se hur man kommer att komma åt sajter som piratebay. Men man kanske har en plan där med?

Intressant. Läs mer om spel, tvspel, våld, game, censur, förbud, fildelning, pirater.

1 kommentarer:

Klockan 11:30 fm , Blogger Chris sa...

Kan ju tillägga att Manhunt 2 är ett underbart spel. Riktigt spännande då man smyger runt efter sanningen om vad staten gjort med huvudkaraktären samtidigt som jag gör allt för att överleva statens "underhundar" som försöker med alla medel ta livet av en. Jag kan även tillägga att när jag ser folk på nyhterna som skjuter varandra mår jag så illa att jag spyr. Människor har alltid varit grymma, det är inte tv-spel, film, musik, böckers fel! Vi var mordiska redan som neandertalare. Sedan är det dessutom ditt ansvar som förälder att se till att dina barn inte får tag i spel som stämplats med åldersgränsen "AO" som står för "Adults Only".

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida