söndag, juni 10, 2007

Byråkrati som inte riktigt speglar verkligheten

Som många säkert har sett så är jag ganska "liberal" när det gäller narkotikalagstiftningen. Jag tycker att personer skall få göra vad de vill med sina kroppar. Självklart skall det finnas hjälp att få för de som behöver det. Men personer skall få göra vad de vill så länge de inte skadar någon annan. Jag har varit en "obotlig rökare" fram tills några månader sedan då jag bestämde mig för att sluta. Jag tycker det är skönt med rökfria krogar, men jag tycker det är löjligt att man skall ha en lag för att "skydda" andra. I Amsterdam så röker man marijuana på coffee shops. Något som har fungerat okej. Det är ju ett rökcafé. Men nu kommer den tunga byrokratin och "skydda andra" politiken ikapp även det. Nu inför man rökförbud på coffee shopen.

Jag vet inte om man skall skratta eller gråta. Hur jäkla korkad får man vara. Personer går till en coffee shop för att röka och koppla av. Jag tror inte det är rätt ställe att knacka någon på bordet brevid på axel och säga "Ursäkta men jag stör mig lite på din rök, kan du gå ut utanför och röka?".

Men det är klart allt för att skydda sina medborgare på bästa sätt. Förbud, förbud, förbud och förbud. Låt inte någon bestämma själv. Ge dem inget val. Låt dem sitta i sina stugor alla på 57 kvm. Alla skall gå till sitt arbete och tjäna 22763 kronor. Sen skall alla dricka två koppar kaffe på morgonen. Eller får man kanske cancer av kaffe med? Ja jag minns inte riktigt.

Pingat på intressant. Läs mer om narkotika, rökförbud, kaffe, politik, marijuana.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida