tisdag, maj 01, 2007

Äntligen Första Maj!

Ja nu har maj äntligen kommit. Våren är på väg och det börjar kännas i kroppen. Inte bara att jag börjar bli piggare utan även sugen på att komma ut i naturen och göra roliga saker. Vilka roliga saker jag vill göra vet jag inte men jag är helt klart öppen för förslag.

Första maj innebär ju också att torget fylls med röda fanor och ord som solidaritet, skatthöjning och a-kassa. Expressen hade helt klart den roligaste artikeln om första maj. Under rubriken vad vill du demonstrera mot! Jippie ja man kan ju undra. en 17 åring säger att man skall protestera mot borgarna. Inget mer. Man skall bara protestera mot borgarna. Inget mer. Pensionärer vill demonstrera för högre pensioner. Vilket jag verkligen kan hålla med om. Pensioner behöver vara högre. Men är det verkligen rätt att gå med ett parti som har hållit pensionerna låga? Ja tydligen. Socialdemokraterna och vänsterpartiet har haft sin helgdag. Nu skall man kraftsamla sig. Man skall ha högre a-kassa och mer åtgärder på AMS. Jippie fler vuxendagis åt folket. Det är bra det.

Jag missade hela första majtågandet på torget här i Skövde. Jag tänkte verkligen gå dit och lyssna. Men vad hände? Jo jag sov, jag var så trött så jag orkade inte stressa för att lyssna på RKU och Socialdemokraterna. Men det innehöll troligen det vanliga som revolution, skatter och klasskamp.

Men det viktigaste är att nu är våren äntligen här.

pingat på intressant. Läs mer om första maj, politik, socialdemokrater och borgare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida