torsdag, maj 24, 2007

Mikael "Big Brother" Odenbenberg

Nedan följer en bloggpost som inte jag har skrivit utan Saga Rosén. Orginalet finner du på henne maktdecharge.



Sossarna har avbrutit förhandlingarna, något som säkerligen gör Mikael ledsen i ögat.
Nedan följer ett brev jag, utan arvode, har författat åt Mikael Odenberg.
Så, Micke, om du läser så är det bara att skriva ut och lägga på posten, det bjuder jag på!



Kanal 5
Rådmansgatan 42
114 99 Stockholm



Hej Kanal 5!

Mitt namn är Mikael och jag förvärvsarbetar för närvarande på Försvarsdepartementet. Där sysslar jag med olika saker för att göra Sverige mer säkert från odågor som Usama Bin Laden.

Jag vill för det första uttrycka min sorg över att ni inte sänder Big Brother i år. Jag har länge haft programmet som förelaga när jag arbetat politiskt i det nya arbetarpartiet, Moderaterna. Jag hade egentligen tänkt att söka till såpan i år, men det gick ju tyvärr inte.

Jag beundrar Big Brother-redaktionens framhållning när det kommer till övervakning, och programmet visar tydliga tendenser till att stora delar av svenska folket gillar att bli övervakade. Min förkärlek till övervakning är svår att beskriva i ord, speciellt då den gäller våra medborgare.

För att förverkliga min dröm om ett totalt övervakningssamhälle så vill jag skicka en förfrågan om det går att förflytta min arbetsplats från Försvarsdepartementet till Big Brother-huset, nu när det står tomt. Några polare från jobbet vill även de flytta med.

Jag ser framemot att dagligen filmas utav hundratals kameror, däremot skulle jag vilja ha med mig telefonen och datorn in i huset. De skall avlyssnas såklart, för att maximera känslan av ett storebrorssamhälle. FRA kan självklart godkänna det senare, så det behöver ni inte oroa er över.

Behåller gärna sovrummen möblerade om några kollegor i regeringen vill hälsa på och känna av det underbara nya Big Brother Sverige.

Hoppas på inflyttning snarast!

Med vänliga hälsningar

Mikael Odenberg
Jakobsgatan 3
103 33 Stockholm
08-405 10 00

PS: Jag kan fixa flyttbil, nemas problemas! DS.

Intressant?
Annat om: , , och , politik,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida