torsdag, april 19, 2007

Vem väckte Sverigedemokraterna nu då?

Erik Ullenhag har tagit debatt i Adaktussons program på TV8. Moderaterna hade sin debatt för några dagar sedan även dem på TV8.

Ikväll så var det Mona Sahlins tur att leka med Sverigedemokraterna i TV4. Men något har hänt! Jimmie Åkesson beter sig som en liten arg humla. Han är hetsig och avbryter Mona hela tiden. Nu är väl inte det något konstigt då till och med jag får panik på att Mona är så fruktansvärt lugn och seg i sitt tal. Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men jag saknar Göran. Visst Göran är inte någon turbotalare han heller men han har iallafall lite tempo.

Jag har sett ett mönster. Ett mönster som Mona tyvärr missade lite. Om man försöker att prata den övriga politik som Sverigedemokraterna saknar. Pratar man om ekonomi så vet de inte något och kommer snart att självmant beskylla allt på "muslimer som tar våra jobb och endast lever på bidrag". Så alla ni som planerar att ta en debatt med Sverigedemokraterna låt dem visa sitt rätta ansikte. De kommer att klanta till det ganska snart. De vill prata om invandrarna. Låt dem inte göra det. Det är det enda som de kan. Låt dem bete sig som idioter medans vi andra pratar om den allmäna äldrevården, skolan, kultur eller företagande. Hur de skall skylla alla problem som finns där, för det finns problem på invandrare är för mig ett mysterium.

Lennart försökte föra debatten på ett annat spår men återigen så knallar Jimmie in på invandringen. Men nu är ju han inte den enda om är skyldig där. Mona knallade rakt in i humleboet några gånger med. Så hon var inte alls oskyldig.

Detta var den jobbigaste debatt jag sett på länge. Babbel i munnen på varandra och avbrytningar hela tiden.

Nästa gång så vill jag se Maud Olofsson mot Jimmie Åkesson. Det blir ju som att ta vilken debatt som helst och sedan spela den 4 gånger snabbare. Det funkar alltid med datatekniken. Då jävlar blir det en debatt.


Pingat på intressant. Läs mer om Socialdemokraterna, Sverigedemokraterna, Mona Sahlin, Jimmie Åkesson, debatt, politik.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida