fredag, april 06, 2007

Äntligen Långfredag i landet för idioter!!

Jag är bitter. Jag är väldigt bitter. Varför? Jag har inte någon anledning egentligen. Det kan beror på att jag har ont i munnen efter att jag fick påbörja en rotfyllning hos tandläkaren i onsdags. (tillbaka på tisdag för att göra klart) Det var inte helt gratis att göra en rotfyllning. Kanske så mycket som 3000 kronor skulle det gå på. Kanske mer. Men det är bara att le och betala. Kanske blir jag mer bitter över att det finns personer i min närhet som säger "om Socialdemokraterna vunnit valet så hade vi haft en ny tandvårdsreform och du hade nte behövt betala". Nej eller hur för den tanvårdsreformen hade ju säkert hjälpt mig? Den hade lätt riktat in sig på pensionärer (som inte har några tänder kvar) eller på ungdommar (personer under 25 är tydligen ungdommar).

Kanske är jag bitter för att några "unga" killar på bussen kallade mig gubbjävel igår. (IGEN)

Mest bitter blir jag när jag läser på aftonbladet och expressen. De två tidningarna som enbart bör läsas av puckon och hjärndöda personer. Där står det så klart om Linda Rosing och hur synd det är om henne för 643368 gången. Men nu så skall hon och Fadde gifta sig. Åhhh vad fint det blir. Tänk då kan de lugna ner sina liv och leva skönt. I Expressen så är ju intervjun helt total där Linda säger att hon inte vill dö som Anna Nicole Smith. Nej vem vill dö på ett lyxhotell av en överdos och få hela världens tidningar att trycka upp "dödshyllningar". Nej hellre liggandes i sin egen avföring och sakta men säkert ruttna bort. Ingen som kommer ihåg att man ligger där. Livet är härligt det är ju så man vill bli gammal.

Nästa stora nyhet som egentligen kom igår är ju om "SPIONSKANDALEN". Jodenius säger att flera visste om dataintrången. No shit Sherlock!! Är det verkligen någon som tror att ingen visste om att dessa inloggningsuppgifter fanns. Men personer har varit smarta. Man visste om det men man sa inte något och man använde inte heller uppgifterna. Sen när polisutredningen kom var det ju bara att neka. Det fanns inte några bevis för att man visste, och då heller svårt att bevisa ett brott. Det roliga med det här är att SSU fortfarande tror att Nicklas Sörman är helt oskyldig till anklagelserna. Iallafall vad jag har hört ryktesvägen. Och rykten skall man lyssna på. Iallafall med halva öron.

Sverige är fullt av lättlurade idioter.

Så nu tror jag att jag är mindre bitter och lite mindre arg. Det är skönt att få skriva av sig lite.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , Linda Rosing, Fadde, skandal, skvaller.

1 kommentarer:

Klockan 12:51 em , Blogger ~Karin Långström Vinge~ sa...

Rotfyllning är inte kul. Hoppas det går bra på tisdag.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida